Așa numitul ”heating button” apare doar pentru anumiți autori și permite obținerea unei mai bune vizibilități a postărilor în feed-ul TikTok. Serviciul oferit contracost nu este oferit utilizatorilor obișnuiți, încă momiți cu promisiunea de a deveni prin forțe proprii vedete TikTok, ci doar anumitor influenceri care ar putea fi interesați să-și sporească vizibilitatea.
Potrivit zvonurilor citate de Forbes, TikTok oferă autorilor un așa numit buton ”heating”, de folosit pentru promovarea anumitor tipuri de postări in fluxul de conținut arătat utilizatorilor. Deși nu ar fi ceva nemaiauzit, opțiunea de promovare contracost pare să încalce tocmai promisiunea ce a adus succesul TikTok, anume că oricine poate deveni vedetă pe platformă dacă conținutul postat este suficient de bun pentru a deveni viral, criterii precum statutul anterior de vedetă și disponibilitatea de a cheltui sume tot mai mare pentru promovare nefiind relevante. Însă potrivit zvonului confirmat din surse multiple, anumite vedete aspirante pot fi mai „speciale” decât restul, dacă plătesc în plus.
Concret, opțiunea ”heating” poate ajusta algoritmii platformei pentru a favoriza postările autorului respectiv, crescând vizibilitatea acestuia pe TikTok și implicit șansele de a intra în grupul select de vedete/influenceri. Deși nu devine complet neimportantă, calitatea postărilor trece în mod inevitabile pe plan secund, atât timp cât autorii sunt dispuși să cotizeze mai departe pentru serviciul de promovare.
De parcă promisiunea tot mai îndepărtată a statutului de vedetă TikTok nu ar fi de ajuns, creatorii de conținut intrați prea târziu în cursa pentru faimă ar putea fi „sabotați” și dintr-o altă direcție, autoritățile din SUA și Europa discutând tot mai serios despre interzicerea platformei de video sharing.