S-ar părea că deschiderea opțiunii de monetizare a clipurilor YouTube Shorts a motivat creatorii de conținut, care încă nu pot găsi opțiuni similare pentru profit și la platforma rivală, TikTok.
Lansată în anul 2021 ca un răspuns mai degrabă improvizat la vedeta nou apărută, TikTok, platforma YouTube Shorts a apărut ca o sub-categorie promovată insistent colectivului existent de utilizatori YouTube. Pentru o vreme, încercarea celor de la Google părea că va eșua, compania chiar acceptând unele concesii față de grupul tot mai numeros de utilizatori YouTube care au exprimat dezaprobare pentru direcția încercată de companie.
Spre comparație, în urmă cu un an vizualizările YouTube Shorts abia atingeau 30 miliarde, creșterea raportată venind ca o improbabilă notă pozitivă într-o prognoză de venituri nu tocmai încurajatoare. Spre exemplu, veniturile generale raportate pentru întreaga platformă YouTube abia au atins 8 miliarde dolari, în scădere de la 8.6 miliarde, sumă raportată anul anterior.
Din păcate pentru Google, activarea opțiunii de monetizare a producțiilor YouTube Shorts oferă doar o motivație temporară pentru creatorii care încă nu găsesc opțiuni de monetizare la fel de ușor accesibile pe TikTok. Astfel, este ușor de anticipat că un anunț similar din partea ByteDance ar putea întoarce balanța în cealaltă direcție, cel puțin, atât timp cât dezvoltatorul Android nu primește un ajutor suplimentar din partea autorităților americane, care se apropie tot mai mult de interzicerea generală a aplicație suspectată de legături cu regimul comunist de la Beijing.