ChatGPT este din ce în ce mai des în tot felul de discuții, întrucât este o tehnologie care a apărut parcă de nicăieri și este pe cale să schimbe rapid modul în care lucrăm și consumăm conținutul de pe internet. Rareori se întâmplă ca ceva atât de nou în domeniul tehnologiei să prindă amploare atât de repede, rata de creștere a bazei de utilizatori ChatGPT depășind-o pe cea a TikTok, care s-a bucurat în urmă cu câțiva ani de o adopție spectaculos de rapidă. În prezent 100 de milioane de utilizatori folosesc lunar ChatGPT, conform celor mai noi studii de piață.
OpenAI se bucura să anunțe la scurt timp după lansarea versiunii publice a ChatGPT că a atins numărul de 1 milion de utilizatori, însă, acum, acest număr a crescut de 100 de ori în doar câteva luni. Lansat pe 30 noiembrie 2022, ChatGPT a reușit să atingă în prima lună de disponibilitate 57 de milioane de utilizatori activi. Acest lucru înseamnă că acei utilizatori se și întorc, nu doar vizitează serviciul o dată și apoi uită de el.
În luna ianuarie, cea de-a doua lună de disponibilitate, ChatGPT a atins 100 de milioane de utilizatori activi lunar, o performanță pe care servicii de social media precum Instagram au atins-o abia după doi ani și jumătate de disponibilitate pe piață.
Întrebarea pe care o pune analistul Lloyd Walmsley de la UBS este însă dacă ChatGPT are puterea să se mențină la un nivel de popularitate atât de mare. Acesta pune în discuție curiozitatea publicului, mai ales pentru că este vorba despre o tehnologie nouă, pe despre care mulți nu au mai auzit în trecut: un robot care poate să întrețină conversații la nivel uman și care poate să genereze instant răspunsuri complexe la întrebări simple sau mai complicate.
Desigur, așa cum s-a demonstrat deja, ChatGPT nu este tocmai un „geniu”, putând doar să reproducă informații de până în anul 2021 la care a avut acces în perioada de „învățare”. Mai mult, unele informații pe care le oferă cu o încredere ridicată în răspunsuri, sunt complet eronate, sau trunchiate.
sursa: Engadget