Lansarea ChatGPT din urmă cu câteva luni pare că a prins compania Google într-o situație vulnerabilă, întrucât deși vorbește de mulți ani despre avansul său în domeniul AI, un produs tangibil de acest gen nu a fost oferit. Acum însă, după ce toată lumea a văzut capabilitățile AI-ului de la OpenAI, Google pare că își accelerează planurile și a programat un eveniment de prezentare pentru tehnologiile sale concurente. Acesta va avea loc pe 8 februarie și va fi transmis live pe YouTube.
Conform celor care au primit invitații la acest eveniment, Google plănuiește să dezvăluie cum folosește „puterea AI-ului pentru a regândi modul în care oamenii caută, explorează și interacționează cu informația, făcând procesul mai natural și mai intuitiv decât până acum, chiar și înainte să cauți ce ai nevoie”. Asta sugerează că Google va implementa AI-ul său conversațional în căutările online, ceea ce sună similar cu ceea ce poți face astăzi cu ChatGPT, dar cu avantajul de a-l avea conectat la internet.
Practic, în loc să cauți anumiți termeni în speranța că vei găsi informații online relevante despre aceștia, vei putea realiza căutări în limbaj mai natural, în care contextul ar putea fi important pentru a găsi informația relevantă. Formatul este mai mult despre întrebări și răspunsuri decât despre liste interminabile de link-uri.
Google pare însă că reacționează mai degrabă la anunțul Microsoft că Bing, motorul său de căutare, va integra funcții ChatGPT, funcții care au fost disponibile public pentru o perioadă limitată, cumva dintr-o greșeală. Astfel, Google nu dorește să rămână în urmă odată cu apariția noilor tehnologii care au șansa să schimbe complet domeniul de activitate pe care compania l-a dominat încă de la apariția sa de la finalul anilor 90.
Cel mai probabil, AI-ul implementat în căutări va fi rezultatul proiectului „LaMDA”, pe care compania l-a prezentat în urmă cu câțiva ani. Acesta este un model lingvistic avansat, iar tehnologii din spatele său au mai fost folosite pe platforma Android pentru funcții precum realizarea automată de rezervări telefonice cu ajutorul Google Assistant, sau răspunsul automat la apeluri și verificarea acestora pentru a asigura că nu sunt apeluri automate de la roboți.
sursa: The Verge