Vândut în milioane de exemplare, Galaxy Z Fold 3 tocmai ce iese din garanția standard de 2 ani acordată cumpărătorilor care l-au achiziționat imediat după lansare. Pentru unii dintre aceștia, buna experiență de utilizator Z Fold 3 se termină cu „ruperea” subită a ecranului în zona de pliere, aparent fără ca telefonul să fi fost lovit sau folosit într-un mod abuziv.
Chiar dacă Samsung a îmbunătățit foarte mult fiabilitatea, ecranul telefoanelor pliabile rămâne din categoria „consumabilelor”, cu uzură estimată pe baza numărului de plieri/deplieri succesive. Astfel, este doar o chestiune de timp până ce uzura ecranelor pliabile atinge un nivel de la care defectarea spontană devine inevitabilă, indiferent de grija avută la manevrarea telefonului. Însă un alt factor despre care Samsung nu a vorbit deloc este cel al uzurii în timp, rezultată expunerea la variații de temperatură și „îmbătrânirea” diferitelor straturi de adezivi, plastic și sticlă ultra-subțire folosite la asamblarea ecranelor OLED flexibile. Altfel spus, la fel ca folia din plastic care după un timp își pierde elasticitatea și devine casantă, la fel și ecranele pliabile din echiparea telefoanelor Galaxy Z Fold 3 par să cedeze în mod inexplicabil, fără să fi fost lovite sau pliate/depliate mult peste limita estimată de producător.
Dacă luăm drept indiciu faptul că problema tinde să se manifeste la scurt timp după expirarea garanției de 2 ani asigurată de Samsung, fără o corelație evidentă cu uzura telefonului rezultată din utilizare normală, am putea specula că fenomenul va lua o amploare tot mai mare pe măsură ce exemplarele Galaxy Z Fold 3 rămase în circulație vor depăși durata de viață a ecranului.
Problema este că înlocuirea ecranului pliabil în afara garanției costă aproximativ 800 USD, reparația costând aproximativ 73 % din prețul de nou al telefonului (1.100 USD). Prin urmare, exemplarele Galaxy Z Fold 3 cu ecranul defectat în afara garanției pot fi considerate „daună totală”, o reparație atât de scumpă neputând fi justificată pe un telefon vechi.
Dacă nu cumva, mărturiile oferite până acum de posesorii Galaxy Z Fold 3 se dovedesc a fi pur întâmplătoare, defectarea prematură acestor dispozitive obținute cu mari eforturi (consum de energie li materii prime) ar putea bun eclipsa eforturile arătate până acum de Samsung față de protejarea mediului înconjurător (ex. prin livrarea noilor modele de telefoane în ambalaje de hârtie reciclată, fără adaptor AC, căști sau husă de protecție în pachetul cu accesorii).