După ce Tesla a luat inițiativa introducând acumulatorii LFP în echiparea standard a noilor modele EV, Ford plusează cu investiții de 3.5 miliarde dolari în ridicarea unei fabrici de acumulatori LiFePo4 pe teritoriul SUA.
Deși, nu foarte utili pentru gadgeturi high-tech precum laptopuri, tablete și dispozitive smartphone, acumulatorii LFP (LiFePo4) au câteva avantaje incontestabile care îi recomandă pentru aplicații mai puțin sensibile la greutatea transportată, cum ar fi vehicule electrice. Spre deosebire de acumulatorii Li-Ion, cei cu tehnologie Li-Fe conțin mai puține ingrediente costisitoare (ex. fără cobalt) și au o chimie mult mai stabilă (ex. nu ard ca o torță, dacă sunt deteriorați într-un accident de circulație). În plus, acest tip de acumulator poate îndura un număr mult mai mare de cicluri încărcare-descărcare (3000+ vs aprox. 1000 la tehnologia Li-Ion), longevitatea pachetului de acumulatori având șanse mari să o depășească pe cea a vehiculului echipat.
„Gama de vehicule electrice Ford a generat o cerere uriașă. Pentru a aduce clienților cât mai multe vehicule electrice Ford, suntem primul producător auto care se angajează să construiască atât baterii NCM, cât și baterii LFP în Statele Unite. Ne îndeplinim angajamentele pe măsură ce ne îndeplinim bateriile LFP și NCM la scară și mii și, în curând, milioane de clienți vor începe să profite de beneficiile vehiculelor electrice Ford cu tehnologii de ultimă oră și durabile pentru baterii, care devin mai accesibile în timp”, a declarat Jim Farley, președinte și CEO Ford.
Deocamdată, nu este clar dacă planul anunțat de Ford va fi urmat de o inițiativă similară și pentru acoperirea piețelor din Europa, în condițiile unei cereri solide pentru vehicule cu propulsie electrică (mai ales din partea consumatorilor din țările nordice).
Deși acumulatorii LFP au fost inventați în America de Nord, acordurile de licențiere a brevetelor au „conspirat” astfel încât aceștia să regăsiți mai întâi în echiparea vehiculelor electrice de pe piața chineză. În acest caz, Ford a semnat un acord de licență cu firma chineză de baterii CATL, permițându-i să producă celule LFP.