Xiaomi a confirmat încă de acum 2 ani extinderea pe segmentul EV, însă detalii concrete precum imagini de prezentare și calendarul de lansare nu au fost făcute publice.
Între, timp aflăm că noua filială Xiaomi EV, responsabilă cu aspectele de ordin tehnic și tehnologii software asociate sistemelor de condus autonom, este pe cale să dea primele rezultate. Bun este vorba de o producție de 140 mașini-prototip, de folosit în scop de testare pe șoselele din China.
Investiția inițială este de 10 miliarde yuani (1,52 miliarde de dolari), proiectul având prevăzute investiții totale de 10 miliarde de dolari în următorii zece ani. Fondatorul și CEO-ul Xiaomi, Lei Jun, este CEO al noului proiect EV.
Deocamdată nu este clar dacă Xiaomi va vinde mașini sub folosind propria imagine de brand, sau va colabora cu unul dintre producătorii auto deja consacrați pe piața din China. Cert este că echipa R&D numără deja peste 2300 de angajați, mult mai mult decât te-ai așteptat de la un startup nou înființat.
Beneficiind de finanțare redirecționată de la alte ramuri ale companiei, cât și de susținere directă din partea regimului de la Beijing, Xiaomi ar putea deveni un rival pentru Tesla, compania americană fiind în prezent tolerată pe piața din China mai mult din necesitate, până ce industria locală va putea lua inițiativa.
Pornind de la faptul că Xiaomi s-a conturat deja ca un gigant al internetului, furnizor de servicii și dispozitive de înaltă tehnologie, dar cu preț accesibil, n-ar fi prea greu de crezut că expertiza ar putea fi adaptată la cerințele industriei auto, respectiv, pentru fabricarea de mașini electrice conectate înțesate cu tehnologii avansate și conectate la internet.
Potrivit speculațiilor de până acum, partea de mecanică și fabricare a noilor modele EV ar putea fi asigurată de fabricile Great Wall Motor (GWM Group), companie de stat creată în anul 1984, cu sediul în provincia Hebei.
Adăugând propria experiență și imagine de brand, Xiaomi ar putea livra noi modele EV, competitive atât cu brandurile deja consacrate pe piața din China, dar mai ales în piețele occidentale. Astfel, viitoarele modele EV ar putea fi disponibile prin canalele internaționale de distribuție deja dezvoltate de Xiaomi pentru vânzările smart phone și electronice de consum. Desigur dintre dotările de interes nu va lipsi funcția de condus autonom și serviciile conexe, eventual, interconectate cu ecosistemul Xiaomi.