Autentificarea în doi pași prin intermediul mesajelor SMS este o metodă destul de sigură și gratuită pentru a asigura buna securizare a conturilor online. Se pare însă că Elon Musk consideră că mesajele pe care le trimite Twitter pentru securizarea conturilor clienților este prea scumpă, iar această funcție va fi, de acum înainte, taxată. Doar abonații care plătesc lunar pentru acces la Twitter Blue vor putea să folosească aceste capabilități, ceilalți urmând să aibă această funcție dezactivată.
Practic, dacă nu ai un abonament pe contul de Twitter, nu vei putea beneficia de funcții de bază de securitate, pe care toată industria online le oferă gratuit. Cei care folosesc autentificarea în doi pași prin SMS și nu sunt abonați la Blue, au termen până pe 20 martie să dezactiveze această funcție. În caz contrar, Twitter o va dezactiva fără aportul lor.
Alternativele rămân soluții software. Poți folosi un autentificator, precum cel de la Microsoft, sau de la Google, sau poți apela la o soluție hardware, precum o cheie USB care să confirme identitatea utilizatorului.
Ultimele date publice de la Twitter sugerau că 74,4% dintre utilizatorii care foloseau o metodă de autentificare în doi pași foloseau metoda SMS, în timp ce 28,9% foloseau aplicații de autentificare. Doar 0,5% foloseau chei hardware.
Chiar dacă nu a fost confirmat în mod oficial, motivul pentru care autentificarea prin SMS va fi acum o funcție contra cost, este faptul că Twitter plătea zeci de milioane către operatorii telecom și partenerii care trimiteau aceste mesaje către utilizatori. Practic, cei care folosesc Twitter Blue și vor securitate de acest gen, își vor plăti singuri aceste costuri, acestea fiind „deduse” din costul abonamentului.
Autentificarea în doi pași se alătură astfel funcțiilor precum insigna de verificare, vizibilitate mai mare a postărilor, reclame mai puține și acces la funcții noi mai repede, toate la 8 dolari pe lună în cadrul Twitter Blue. Recent, și Facebook a anunțat că va implementa un abonament similar, dar nu pentru utilizatorii „tradiționali”, ci pentru creatorii de conținut.
sursa: Engadget