TikTok a confirmat recent dezvoltarea unei opțiuni de abonare la conținut premium, disponibilă pentru vedetele interesate să-și suplimenteze veniturile. Aparent, cei interesați ar trebui să pună accent pe clipuri lungi, după modelul YouTube.
Vremurile în care oricine putea spera să devină vedetă pe TikTok, distribuind chiar și un singur clip suficient de inspirat pentru a deveni viral, au apus de mult. Între timp, administratorul ByteDance a fost descoperit oferind servicii de promovare „ascunse”, cu efect de viralizare garantat pentru vedetele aspirante cu buzunare suficient de adânci. Iar conflictul de interese între aspirațiile de vedete ale tiktok-erilor amatori și monetizarea platformei se lovește și de opțiunea pentru conținut premium, punând o nouă barieră între creatorii amatori și cei care-și împart veniturile cu administratorii platformei.
Iar pentru creatorii TikTok care aleg opțiunile de monetizare disponibile regulile devin și mai stricte, algoritmii platformei fiind ajustați în favoarea clipurilor de mai lungă durată, în sensul că acestea vor genera venituri mai consistente decât filmulețele scurte , care au adus până acum succesul platformei.
Amuzant este că la momentul lansării, TikTok nici măcar nu permitea încărcarea de clipuri cu durată mai mare de 15 secunde, formatul centrat pe o limită de atenție corespunzătoare peștilor de acvariu având o contribuție decisivă în ce privește dependența lăsată utilizatorilor intrați mai degrabă din curiozitate față de platforma nou lansată. Ulterior, YouTube a creat platforma Shorts tocmai pentru a imita acest format, doar pentru ca ByteDance să facă cerc-complet, încercând acum să submineze YouTube și alte platforme axate pe clipuri cu durată mai mare.
Baza pe invitații, noul program încă aflat la stadiul de testare beta va include în primă etapă doar creatori „selecționați” din Statele Unite, urmând a fi extins la nivel global în urma unui anunț oficial de lansare. Ce putem spune este că vedetele eligibile trebuie să aibă cel puțin 18 ani împliniți și să întrunească deja un număr nespecificat de vizualizări pentru clipurile distribuite.
Potrivit anunțului oficial, noul program îi va ajuta pe creatori să-și dezvolte creativitatea și să găsească mai multe modalități de a-și monetiza conținutul de pe platformă. Conținutul pe care creatorii doresc să îl monetizeze prin acest program trebuie să fie original și de înaltă calitate, care să dureze mai mult de un minut.