Apărute în presa chineză, zvonurile cum că OPPO și OnePlus ar fi pe cale să se retragă din țări europene precum Marea Britanie și Germania sunt deocamdată infirmate de reprezentanții acestora. Între timp, alte zvonuri circulate pe Twitter anunță și o posibilă retragere din Franța și Olanda.
Deși numele BBK nu rezonează prea mult în urechile consumatorilor, compania puternic susținută de Beijing este de facto noul Huawei. Cu nume complet BBK Electronics Corporation, entitatea deține branduri de mare succes precum Oppo, OnePlus, Realme, Vivo, IQOO.
Potrivit declarației oficiale, „OPPO și OnePlus se dedică tuturor piețelor europene pe care activează. Am avut un început excelent în 2023, cu lansările de succes a mai multor produse în Europa, și avem o gamă de produse pregătită pentru restul anului. Ca întotdeauna, OPPO și OnePlus vor continua să ofere mai multe produse inovatoare și cele mai bune servicii pentru utilizatori în viitor.”
Cu toate acestea, relațiile politice tot mai tensionate între SUA și China nu exclud posibilitatea unor noi sancțiuni după modelul Huawei, aplicabile altor companii de mare importanță pentru ambițiile regimului de la Beijing. Mai ales în contextul unui eventual sprijin acordat efortului de război al Rusiei, nu ar fi greu de imaginat cum sancțiuni economice îndreptate împotriva unor mega-corporații precum BBK ar scoate de pe piața europeană branduri smartphone foarte cunoscute, precum cele sus-amintite.
I can confirm: OPPO and OnePlus are pulling out of Europe. First to leave are Germany, UK, France and Netherlands.
— Max Jambor (@MaxJmb) March 27, 2023
Cu sau fără legătură cu factorul politic, finlandezii de la Nokia au dat în judecată OPPO și OnePlus pentru încălcări ale brevetelor deținute în sfera tehnologiilor 5G, un tribunal german părând să încline balanța în favoarea lor. Dacă se confirmă, decizia ar putea bloca vânzarea oricăror dispozitive care includ conectivitate 5G, în efect, scoțând cele două branduri de pe piață.
O altă variantă ar fi cea în care BBK inițiază o retragere parțială de pe piața europeană, rămânând prezent doar în câteva țări unde brandurile administrate au avut măcar un succes moderat. Cert este că, în ciuda investițiilor consistente cu dezvoltarea și promovarea produselor către consumatorii europeni, niciunul dintre brandurile BBK nu a devenit o provocare credibilă la adresa Apple și Samsung.