Marea relansare a Winamp a avut loc săptămâna aceasta, iar impactul așteptat de Llama Group nu pare să fi fost cel dorit. Winamp a fost și încă este unul dintre cele mai populare aplicații de redare de muzică de pe un dispozitiv local, cu funcționalitate de bază bine puse la punct, dar și cu destule capabilități avansate, care au asigurat succesul aplicației la sfârșitul anilor `90 și începutul anilor 2000. Acum, Winamp se relansează sub forma unui nou serviciu de streaming, disponibil în browser și în curând pe mobil.
În continuare Winamp are o bază de 83 de milioane de utilizatori la nivel mondial, iar Llama Group crede că poate atrage acești utilizatori la un serviciu de streaming. Acesta are o interfață similară cu Spotify și permite utilizatorilor să asculte tot tipul de conținut pe care și-l doresc, de la playlist-uri la podcast-uri, sau posturi de radio online. Posibilitatea de a asculta muzică dintr-o sursă locală va veni mai târziu, în timp ce aplicația de mobil va fi lansată în trimestrul al treilea din 2023.
Noul Winamp (link) este însă concentrat și pe creatorii de muzică, cărora le oferă posibilitatea de a crea un „Fanzone”, o zonă unde pot vinde produse, precum abonamente la conținutul de pe Winamp, și posibilitatea de a vinde produse. Fiecare artist poate crea un abonament cu mai multe praguri, care să ofere acces la diverse bonusuri fanilor.
Llama Group spune că are în plan să atingă un număr de 250 de milioane de utilizatori în viitor și că speră să atragă peste 1 milion de artiști pe Winamp Fanzone. Această creștere ar putea fi încurajată de posibilitatea de upgrade a celor peste 80 de miloane de utilizatori deja existenți de Winamp. Ce nu ia în calcul însă compania este că fanii Winamp nu primesc (încă) ceea ce își doresc: un player multimedia modern care să funcționeze offline și care să redea în principal conținut local.
„Winamp are o tradiție de 30 de ani de împuternicire și ireverență în domeniul muzical. Spiritul de provocator este necesar acum mai mult ca niciodată. Este din ce în ce mai greu pentru creatori să găsească valoare în serviciile de streaming, ceea ce îngreunează posibilitatea lor de a-și susține arta și de a-și crește carierele. În acest mediu, artiștii trebuie să își ia viitorul în propriile mâini: trebuie să își suplimenteze venitul devenind proprii lor negustori.
Cu noul player Winamp, dorim să împuternicim creatorii pentru a face mai mulți bani, în vremuri în care au nevoie cu adevărat de ei. Misiunea Winamp este să schimbe mentalitatea artiștilor, de la cea în care se simt victime ale veniturilor mici de pe platformele digitale de streaming, către una de împuternicire către ceea ce pot obține pe cont propriu.
În același timp, o nouă generație de super fani caută noi moduri de a cheltui bani pe, sau de a interacționa cu, artiștii lor favoriți. Winamp Fanzone le oferă această oportunitate.”, a declarat Alexandre Saboundjian, CEO al Llama Group.