Inspirată de alternativa DLSS dezvoltată de NVIDIA pentru utilizatorii de PC, Snapdragon Game Super Resoluțion promite adaptarea jocurilor de mobil pentru afișare pe ecrane cu rezoluție înaltă, îmbunătățind calitatea imaginii fără penalizări la partea de performanță.
La fel ca în cazul NVIDIA, noua tehnologie Qualcomm își va arătă potențialul doar cu suport hardware adecvat. Altfel spus, va trebui să-ți schimbi din nou telefonul pentru a te bucura cu adevărat de jocuri next-gen pe Android. Însă dacă faci acest pas, Qualcomm promite că și jocurile actuale vor putea, cu minime adaptări pe partea de software să livreze performanțe crescute și o mai bună calitate a imaginii, cu temperaturi și consum de baterie mai redus.
Cu nume de scenă, Snapdragon Elite Gaming, noul set de tehnologii reunește multe dintre atuurile gaming-ului pe PC, precum jocuri capabile să ruleze la 144 fps în mod sincron cu rata de împrospătare a ecranului, procesare 10bit HDR a culorilor și suport Ray Tracing. Cel din urmă va fi cu adevărat posibil doar în combinație cu procesare AI, pentru scalarea inteligentă a imaginii de la o rezoluție video mai puțin solicitantă pe mobil.
Revenind la Snapdragon Game Super Resolution (GSR), tehnologia încearcă să livreze un raport optim între performanță și calitatea imaginii, așa cum este percepută pe ecranul unui smartphone. Altfel spus, nu este cazul să așteptăm un nivel al detaliilor echivalent NVIDIA DLSS pe ecran 4K. În schimb, jocurile randate nativ la rezoluție 720p (sau mai jos) vor arăta la fel de bine pe un ecran FHD+, WQHD+ sau 4K. Un alt argument în favoarea GSR este reducerea consumului de energie, jocuri până acum plafonate la 30 fps putând comuta la 60 fps fără a risca supraîncălzirea telefonului.
Din păcate, tehnologiile GSR pentru scalarea imaginii vor necesita o nouă generație a nucleului Adreno GPU, pe care Qualcomm o va include cu viitoarele generații de chipseturi.