Există un buton în mașini care este deseori folosit greșit de către șoferi și pasageri. Este vorba despre cel pentru recircularea aerului.
Prin apăsarea acestuia (sau, după caz, acționarea unui levier ori mișcarea unei rotițe) nu i se mai permite aerului din exterior să intre în mașină. Unele automobile, mai noi, nu au un astfel de buton. Acestea sunt echipate cu senzori care stabilesc automat modul în care aerul circulă în cabină în funcție de condițiile din exterior și interior (umiditate, temperatură etc.).
Iată când se folosește recircularea aerului în mașini:
– Vara, pe caniculă.
– Când aerul condiționat este pornit.
– Când sunt ambuteiaje, pentru ca noxele de la mașini să nu intre în cabină.
Citește și: Luvly, „IKEA mașinilor electrice”, livrează vehiculele dezasamblate, pentru a fi mai ieftine
Care sunt beneficiile recirculării aerului:
– Cabina se răcește mai repede când este pornit sistemul AC pe caniculă.
– Activarea recirculării reduce efortul depus de sistemul de aer condiționat și scade, implicit, consumul de combustibil.
– Aerul poluat și mirosurile urâte de afară nu ajung în interiorul mașinii. Studiile arată că, prin recircularea aerului, se obține o reducere cu până la 20% a substanțelor poluante care ajung în mașină.
– Filtrul de aer din habitaclu își păstrează calitățile mai mult timp.
– În automobil pătrunde mai puțin polen, substanță la care unii oameni au alergie.
Când nu trebuie activată recircularea aerului și trebuie permisă intrarea de aer de afară:
– Când plouă și este răcoare. Dacă sistemul de ventilație/AC este orientat spre parbriz și vine aer de afară, geamul nu se aburește.
– Iarna sau când este frig afară.
Sursa: RJTK Automotive