Există un motiv serios pentru care puține femei cumpără mașini electrice

22.05.2023
Există un motiv serios pentru care puține femei cumpără mașini electrice
Foto: Envato Elements

Numărul de mașini electrice aflate în uz crește accelerat de la an la an, iar cei care adoptă în număr mare aceste vehicule sunt bărbații albi. Potrivit unui studiu realizat de S&P Global, 72% dintre automobilele electrice sunt achiziționate de bărbați și doar 28% de femei.

Per total, pe piața auto totală procentele clienților auto de sex feminin și masculin sunt egale: 50/50.

Unul dintre motivele pentru care mai puține femei cumpără mașini electrice este prețul acestora. Din păcate, femeile câștigă în continuare mai puțin decât bărbații la nivel mondial, chiar și când lucrează pe aceleași posturi. De aceea, aceste automobile sunt mai inaccesibile pentru ele.

Însă nu acesta este principal motiv pentru care doamnele și domnișoarele nu se înghesuie să achiziționeze aceste vehicule, potrivit publicației Inside Climate News. Femeile sunt preocupate de siguranța lor. Alimentarea unei mașini cu motor termic durează câteva minute, spre deosebire de una pe baterii, la care procesul durează cel puțin 30 de minute.

Citește și: Topul celor mai bine vândute mașini electrice în 2022, la nivel mondial. Surpriză pe locul 3

Dacă o femeie care este singură rămâne fără baterie la mașina electrică într-un loc izolat, chiar dacă e un încărcător în zonă ea va ezita să îl folosească, din motive de siguranță. Mai degrabă va lăsa mașina acolo și va folosi un serviciu de ride-sharing.

Dacă în benzinăriile din zone mai izolate există angajați, în stațiile dedicate de încărcare pentru automobile electrice aceștia lipsesc.

Pentru ca mai multe femei să cumpere automobile electrice este important ca stațiile de încărcare să fie plasate în zone sigure, supravegheate, iar prețurile acestor mașini să scadă.

Sursa: S&P Global

Citește și: În SUA, cea mai mare problemă a mașinilor electrice e aproape rezolvată. Restul lumii a rămas în urmă

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult