Western Digital confirmă în mod tacit problemele semnalate de utilizatorii SSD-urilor portabile SanDisk Extreme Pro, distribuind o actualizare de firmware care ar trebuie să prevină pierderea spontană a datelor păstrate pe modelul de 4TB
Încă vândute pe diverse site-uri la preț mult sub cel de lansare, SSD-urile SanDisk Extreme Pro Portable sunt, teoretic, vizate de o campanie de rechemare a producătorului Western Digital. Însă aceasta și nici problema care poate duce la pierderea datelor nu sunt evidențiate consumatorilor, reprezentanții companiei fiind preocupați mai degrabă să minimizeze amploarea fenomenului, în timp ce stocurile de produse sunt „debarasate” consumatorilor slab informați, ademeniți cu reduceri consistente de preț.
Aparent, încercările consumatorilor păgubiți de o obține înlocuirea pe garanție a SSD-urilor s-au lovit de ordinul de rechemare, iar apoi de urmările unui atac informatic ce ar fi scos din uz atât magazinul online Western Digital, cât și platforma de RMA. Ulterior, soluția propusă a fost înlocuirea modelului de 4TB cu două unități din seria de 2TB, presupus neafectată de presupusul bug firmware. Doar că ulterior, și posesorii de SSD-uri SanDisk Extreme Pro de 2TB au început să raporteze aceleași simptome manifestate prin dispariția subită a fișierelor.
Potrivit Western Digital, problema este „investigată în mod activ” pe baza unui „număr mic de rapoarte”. Deocamdată, nu este clar dacă revizia de firmware distribuită pentru modelul de 4TB rezolvă problema în mod definitiv, sau doar reduce frecvența incidentelor semnalate.