La fel ca Google și Apple, Meta a ajuns să se teamă de politicile UE privind colectarea datelor personale, decizând în ultima clipă să amâne lansarea noii platforme Threads pentru utilizatorii europeni.
Cu nume complet ”Threads, an Instagram app”, aplicația listată deja în magazinele Play Store și AppStore urma să fie disponibilă începând cu data de 6 iulie, oferind o alternativă nemulțumiților care poate ar dori să părăsească rețeaua Twitter. Doar că, proprietarul Facebook nu pare să fi depășit hățișul legislației GDPR europene, compania decizând să nu riște o „invitație” la noi amenzi pentru colectarea/administrarea necorespunzătoare a datelor colectate de la utilizatori europeni.
Astfel, Meta lansează Threads doar în SUA și Marea Britanie, țară recent ieșită de sub umbrela mult mai restrictivă a legislației UE, respectiv pachetul de reguli Digital Markets Act (DMA), care va intra în vigoare în 2024.
Iar problema colectării datelor este deosebit de „spinoasă” în cazul Threads, platforma ridicată pe infrastructura Instagram fiind concepută pentru a importa cât mai multe date de acolo, inclusiv informații despre publicitate și comportament, conform politicilor enunțate chiar în pagina aplicației din magazinul App Store.
Simultan, autoritățile UE obligă Meta să limiteze colectarea de informații despre utilizatorii Facebook, impunând o condiție privind obținerea permisiunii utilizatorilor înainte de a putea afișa orice fel de reclame personalizate. În fapt, măsura a r fi de fapt o nouă încercare pentru stoparea colectării nejustificate de informații despre utilizatori Facebook, oficialii Curții Europene de Justiție considerând că reclamele personalizate ”nu pot justifica” procesarea unui volum atât de mare de informații fără permisiunea utilizatorilor.