Elon Musk pare hotărât să transforme Twitter într-o platformă de socializare universală, viitoarea aplicație X primind atât funcții de mesagerie audio/video, cât și extra-uri cum ar fi secțiune de cumpărături și serviciu de plăți integrat. Ce-i drept, Meta oferă deja astfel de facilități în aplicația Messenger, care însă nu este (încă) integrată cu aplicația Facebook principală.
Devenind tot mai clar pentru Elon Musk că Twitter nu va ajunge prea curând la nivelul de profitabilitate necesar pentru recuperarea investiției supralicitate, iar apoi forțată de avocații fostului proprietar, antreprenorul american încearcă acum să folosească baza de utilizatori încă numeroasă pentru reorganizarea modelului de business într-o direcție mai profitabile. Astfel, dacă Twitter nu poate fi suficient de competitiv în formula actuală, atunci de ce nu un rebrand care îl transformă într-un competitor pentru toate platformele rivale, de la servicii ce de videoconferință, până la platforme de licitații, magazine online și servicii de plăți.
Deocamdată, un prim pas pare să fie includerea funcțiilor de apelare audio și video, oferind utilizatorilor X posibilitatea de a apela pe oricine din lista de contacte Twitter, chiar dacă inițial i-au adăugat din cu totul alte motive, cum ar fi, afinitatea față de tweet-urile acestora.
La fel ca și alte extra-uri anunțate recent, noua funcționalitate va fi probabil oferită ca o exclusivitate pentru abonații Twitter Blue, eventual redenumite pentru e reflecta noua strategie de brand.