La fel ca pe Android, dezvoltatorii de aplicații pentru iOS încearcă să colecteze cât mai multe informații despre utilizatori, practica numită fingerprinting putând fi deosebit de profitabilă dacă este urmată de vânzarea informațiilor către companiile de publicitate.
În timp ce Google mizează pe frustrarea utilizatorilor cu cât mai multe solicitări de permisiuni, care odată acordate pot fi și retrase după o anumită perioadă de timp, Apple încearcă o abordare ceva mai hotărâtă (și costisitor/dificil de pus în practică), solicitând fiecărui dezvoltator de aplicații care depășește cerințele uzuale să justifice/argumenteze solicitările pentru accesarea anumitor elemente API care țin de sistemul iOS.
Deși măsura a fost introdusă cu scopul protejării intereselor utilizatorilor, unii dezvoltatori se arată îngrijorați de creșterea alarmantă a ratelor de respingere a aplicațiilor și a actualizărilor. De exemplu, Apple spune că UserDefaults este unul dintre „API-urile Required Reason”. Pentru cei nefamiliarizați, acesta este un API de bază și destul de comun, care stochează preferințele utilizatorului pentru o aplicație, ceea ce înseamnă că o mulțime de aplicații îl folosesc. Astfel, există temeri cum că respingerea în masă a aplicațiilor trimise spre publicare în App Store va intra până la urmă în conflict cu interesele utilizatorilor, îngrădind funcționalitatea care poate fi inclusă în mod sigur de către dezvoltatorii software.