YouTube anunță o nouă abordare pentru amortizarea impactului folosirii tehnologiei AI asupra industriei muzicale, vizând în mod special platformele specializate în găzduirea de conținut și parteneriatele existente la nivelul industriei muzicale. Planul pare a fi de etichetare/marcare a creațiilor muzicale neatribuite în mod direct unui anume artist, identificând în cele din urmă deținătorii drepturilor de autor, în vederea direcționării câștigurilor generate de pe urma afișărilor realizate.
În timp ce YouTube plusează în direcția facilitării câștigurilor generate de pe urma creațiilor asistate de AI, care folosesc vocea/identitatea unui artist consacrat, respectarea integrală a drepturilor de proprietate intelectuală continuă să fie o problemă mai degrabă complicată. Adresând această cerință, YouTube anunță Music AI Incubator, o nouă abordare menită să apropie creatorii consacrați de noua categorie de autori care apelează la ajutorul tehnologiilor AI, pentru reinterpretarea/reimaginarea creațiilor existente.
Google demarează noul proiect în parteneriat cu Universal Music Grop, una dintre marile case de producție din SUA. La acest proiect se alătură și muzicieni cunoscuți, precum Anitta, Björn Ulvaeus, compozitorul Max Richter și creatorul Max Richter.
Spre deosebire de proprietarul YouTube, Universal Music Grop a fost și mai ezitant în acceptarea tehnologiilor AI. De altfel, compania ar fi solicitat rivalul Spotify să preia inițiativa care vizează blocarea folosirii librăriei de melodii pentru „antrenarea” algoritmilor bazați pe AI.