Urmând unui referendum pentru interzicerea serviciilor de închiriat trotinete electrice, autoritățile pariziene se alătură trendului urmat și de alte orașe europene (ex. Constanța, în România), în încercarea de reduce numărul foarte mare de accidente cauzate de utilizatorii care aleg acest mijloc de transport fără a avea experiența necesară pentru deplasarea în siguranță. Măsura este pregătită chiar în timp ce operatorii acestor servicii caută să-și mărească flotele de vehicule, anticipând cerere crescută în perioada Olimpiadei 2024.
Interesant este că tocmai Parisul a fost prima mare metropolă europeană care a permis introducerea serviciilor bazate pe închirierea „la liber” a trotinetelor electrice. Concret, oricine întrunește vârsta minimă (ex. 12-14 ani) poate folosi o aplicație smartphone pentru a activarea unei trotinete electrice găsită într-o locație de special amenajată (sau oriunde pe marginea drumului), fără a trebui să demonstreze cunoștințe despre regulile de circulație, sau măcar minime cunoștințe despre operarea acestor mijloace de transport. Iar cum trotinetele electrice oferite spre închiriat pot atinge cu ușurință viteze de 25km/h, serviciul a fost rapid deturnat pentru folosirea în scop de distracție, utilizatorii neexperimentați cazând nenumărate accidente cu urmări dintre cele mai grave.
Deținând împreună o flotă de peste 15000 trotinete electrice, principalii jucători, Dott, Lime și Tier au confirmat deja retragerea acestora de pe străzi, până la termenul limită stabilit pentru 1 septembrie.
Măsura a fost luată în baza unui referendum la care au participat aproximativ 7,5% dintre locuitorii parizieni cu drept de vot din Paris, companiile de închirieri susținând că rezultatul a fost astfel viciat, doar nemulțumiții cei mai vocali venind de fapt să voteze. Cu toate acestea, decizia votată cu o majoritate de 89% împotriva păstrării scuterelor electrice de închiriat a fost respectată de primarul Anne Hidalgo.
Totuși, există și un aspect pozitiv, companiile de închirieri având acum motivație să investească mai mult în suplimentarea flotei de biciclete electrice. Considerate mai sigure decât trotinetele electrice, acestea nu sunt vizate de interdicții, însă ar putea ridica alte obiecții din partea administrațiilor municipale. Spre exemplu, dacă vor ajunge să împânzească trotuarele, parcate la întâmplare.