Meta ia în considerare introducerea de abonamente premium pentru serviciile Facebook și Instagram, oferit utilizatorilor o experiență fără reclame și alte beneficii.
Dezvoltate mai degrabă ca un răspuns la criticile UE vizând practicile agresive de colectare a datelor despre utilizatori, noile abonamente vin ca o alternativă pentru utilizarea serviciilor Facebook și Instagram în condiții care respectă întocmai cerințele legislației GDPR, totodată oferind și ceva beneficii, cum ar fi eliminarea reclamelor. Totuși, rămâne de văzut dacă planul Meta de a respecta bunele practici privind publicitatea și confidențialitatea datelor sub rezerva achiziționării de abonamente plătite va fi sau nu acceptat de autoritățile europene.
Cert este că abonamentele nu vor fi impuse utilizatorilor, introducerea unei astfel de opțiuni permițând Meta să susțină conformarea cu solicitările UE vizând legislația privind protecția datelor, totodată obținând și o sursă alternativă de venituri.
Probabil că simpla afișare a reclamelor ar aduce în continuare mai multe venituri pentru Meta decât viitoarele abonamente Facebook și Instagram, cele din urmă având mai degrabă scopul de a atenua pierderi și mai mari, anticipate din posibile amenzi sau restricționarea practicilor vizând publicitatea.
Versiunea gratuită de Facebook și Instagram va continua să existe în UE alături de versiunile plătite. Nu se știe cât vor costa versiunile fără reclame ale Facebook și Instagram și nici când/dacă Meta le va pune la dispoziție