ChatGPT a crescut constant de la lansarea din luna noiembrie, atingând un maxim de 1.8 miliarde de vizitatori în luna mai 2023, încheierea anului școlar aducând primele scăderi notabile de trafic.
Între timp, a devenit tot mai evident că scăderea numărului de vizitatori pe portalul ChatGPT (chat.openai.com) nu a fost doar o anomalie sezonieră, declinul întins deja pe trei luni consecutive indicând o scădere în interesului utilizatorilor. Această tendință este reflectată și în durata medie a sesiunilor purtate cu ChatGPT.
Numărul vizitatori ai portalului ChatGPT a scăzut în august la 1.4 miliarde, rămânând de văzut dacă noul an școlar va marca o revigorare a activității, AI-ul dezvoltat de Microsoft și Open AI demonstrând deja capabilități deosebite pentru generarea de esee pe teme dintre cele mai diverse.
Dacă în luna martie utilizatorii petreceau în medie 8,7 minute pe site-ul ChatGPT, până la sfârșitul lunii august acest timp a scăzut la 7 minute. În timp ce mai toate indiciile sugerează că „mania” Chat GPT a început să se stingă, încă nu putem vorbi despre o prăbușire serioasă a acestui segment. Totodată, o explicație plauzibilă pentru scăderea numărului de vizitatori Chat GPT ar putea fi apariția competiției, redirecționând o parte din traficul care ar fi ajuns la chatbot-ul OpenAI.
Totuși, atât ChatGPT de pe site-ul oficial, cât și varianta de pe Bing, sunt mult mai populare decât rivali precum Character AI și Bard de la Google.