Urmând achiziției pe care a fost obligat să o concretizeze la prețul supraevaluat oferit inițial, Elon Musk a rămas prins într-o cursă perpetuă pentru creșterea profiturilor Twitter (X), în speranța de a recupera și, eventual, aduce pe profit investiția făcută. Urmând unui lung șir de schimbări nu tocmai inspirate care au îndepărtat partenerii de publicitate, culminând cu un rebranding forțat ce a șters cu buretele vechiul logo și mare parte din identitatea Twitter, Elon Musk speră să transforme noul X într-un fel de alternativă WeChat, integrând și altele servicii conexe precum platformă dedicată de plăți și secțiune pentru cumpărături. Nu în ultimul rând, Musk ar vrea ca X (Twitter) să devină un serviciu contracost, fiecare utilizator plătind „o mică sumă lunară”.
Dincolo de nevoia permanentă pentru profit, antreprenorul american justifică taxarea fiecărui utilizator ca pe o măsură împotriva ”armatelor de boți” care au inundat platforma cu milioane de postări din categoria spam, propagandă și dezinformări. Aparent, Musk nu știe că mare parte din conturile asociate cu spam bots poartă deja ecusonul Twitter Verified, deținătorii acestora (ex. afiliați ai Partidului Comunist Chinez) considerând afacere bună plata în bază a abonamentelor Twitter Blue, în schimbul vizibilității sporite a postărilor și alte beneficii rezervate utilizatorilor premium.
Informația a fost făcută publică de proprietarul Elon Musk, într-o discuție avută cu Prim Ministrul Israelului Benjamin Netanyahu, în care cei doi au abordat mai multe subiecte.
Musk nu a spus când ar putea lansa și cu cât intenționează să taxeze fanii Twitter pentru privilegiul de a folosi în continuare X, versiunea „reinventată” a platformei de microblogging cu care s-au obișnuit. Cu aceeași ocazie, Elon Musk a mai precizat și că Twitter are 550 de milioane de utilizatori lunari, care generează între 100 de milioane și 200 de milioane de postări pe zi. Totuși, acesta nu clarifică și câți dintre utilizatorii activi sunt reali VS conturi de SPAM.