WhatsApp, aplicația de mesagerie folosită de peste două miliarde de persoane la nivel global, explorează noi metode pentru monetizare, inclusiv posibilitatea de a introduce reclame în funcția de Status și în Canale.
Acest lucru a fost sugerat de Will Cathcart, directorul WhatsApp, care a menționat că, în timp ce reclamele nu vor invada inbox-ul principal al mesajelor, ele ar putea fi integrate în secțiunile de Status și Canale, care sunt folosite mai mult pentru transmisii publice și discuții de grup.
Canalele ar putea să ofere acces bazat pe abonament sau să permită proprietarilor să-și promoveze conținutul, iar reclamele din Status ar putea să semene cu cele întâlnite pe alte platforme de social media. Actualizarea vine după ce în 2019, WhatsApp a testat reclamele în versiunea beta a funcției de Status, dar acestea nu au fost implementate în versiunea finală.
Pe lângă aspectul monetizării, WhatsApp lucrează la îmbunătățirea caracteristicilor legate de mesajele vocale și stickere. Se lucrează la o funcție care să permită utilizatorilor să oprească și să reia înregistrările vocale, precum și la adăugarea de stickere în mesajele vocale. Aceste caracteristici ar putea face mesajele vocale mai interactive și mai atractive, iar stickerele ar adăuga un element de creativitate conversațiilor.
De asemenea, utilizatorii WhatsApp se vor putea curând autentifica în conturile lor fără a mai avea nevoie de numărul de telefon, grație unei noi funcții de verificare prin email pe care compania o testează în prezent. Acest nou sistem de securitate vine în sprijinul persoanelor care și-au pierdut accesul la numărul de telefon asociat contului, fie din cauza schimbării acestuia sau a pierderii telefonului.
Deși sistemul actual de verificare prin SMS oferit de WhatsApp este sigur și eficient, prevenind accesul neautorizat în conturi, acesta nu oferă o metodă alternativă de recuperare a accesului. Noul mecanism propus permite utilizatorilor să se autentifice folosind adresa de email ca o opțiune suplimentară. Acesta nu va înlocui verificarea prin SMS, ci va acționa ca o metodă secundară de siguranță.