Netflix a ales să evite plata comisioanelor către Google, refuzând să permită plățile în aplicație pentru abonamente. Compania îndrumă utilizatorii să efectueze plăți prin intermediul unui browser web, o strategie adoptată pentru a menține controlul asupra propriilor mecanisme de plată și venituri.
În timpul procesului antitrust împotriva Google, s-au dezvăluit informații conform cărora, în 2017, Google a oferit Netflix o rată de comision redusă de 10% pentru plățile în aplicație pe Android. Aceasta însemna că Netflix ar fi păstrat 90% din venituri.
Cu toate acestea, Netflix a respins această ofertă, temându-se că ar putea pierde controlul asupra propriului mecanism de plată. În consecință, începând cu mai 2018, Netflix a oprit acceptarea plăților prin Google Play.
Netflix îndrumă acum utilizatorii să se aboneze și să plătească prin intermediul unui browser web mobil. Plățile pot fi efectuate direct cu un card de credit sau debit.
Decizia Netflix de a evita plata comisionului Google pentru distribuția aplicației este motivată de îngrijorarea față de potențialele pierderi, chiar și la un nivel de comision de 10%. În trecut, Netflix a plătit un comision de 15% către Google pentru acest serviciu, dar înainte ca Google să pună capăt acestei aranjamente, Netflix plătea un comision mai apropiat de 3% atunci când gestiona propriul său mecanism de plată.
În ceea ce privește aplicația sa iOS, Netflix oferea inițial plăți în aplicație, utilizând sistemul de cumpărături în aplicație al Apple pentru a procesa plățile clienților care s-au abonat prin intermediul aplicației. Apple percepea un comision de 30% (sau 15% pentru dezvoltatorii mici) din aplicațiile care vând abonamente prin intermediul sistemului de plată al App Store.
Cu toate acestea, în 2018, Netflix a renunțat la facturarea prin iTunes pentru a evita plata comisionului. O actualizare recentă a aplicației iOS a inclus o opțiune de abonare externă care, odată selectată, îndruma utilizatorii către site-ul web al companiei.