General Motors a anunțat la începutul acestui an că va renunța la funcționalitatea Android Auto și Apple CarPlay pentru mașinile sale electrice. Compania a dezvăluit motivul pentru care a decis să facă acest lucru.
Android Auto și Apple CarPlay sunt două funcții pe care șoferii de pretutindeni le folosesc în mașinile de nouă generație. Acestea integrează telefonul cu sistemul media al mașinii și proiectează aplicații precum Maps, Waze sau Spotify direct pe ecranul (sau ecranele) mașinii. Astfel, șoferii pot avea acces la aplicațiile preferate, fără a fi condiționați de sistemul preinstalat al mașinii.
Se pare că GM vrea să renunțe la această integrare a smartphone-urilor în mașinile sale viitoare, iar motivul nu pare unul suficient. Tim Babbitt, responsabilul de produs al GM pentru sistemul de infotainment, a declarat pentru Motor Trend că decizia de a renunța la CarPlay și Android Auto a fost condusă, aparent, de siguranță.
Babbitt a declarat că Android Auto și Apple CarPlay au probleme de stabilitate care duc la nevoia șoferilor de a-și folosi telefoanele, prin urmare luând ochii de la drum. El a remarcat că aceste probleme de stabilitate includ conexiuni proaste/scăzute, răspunsuri lente și „redare slabă”.
GM oferă ca înlocuitor suita sa de infotainment Ultifi, interfață bazată pe Android Automotive. Această soluție este integrată direct în mașină și oferă o varietate de aplicații Google, precum Maps, Assistant sau Play Store, dar și posibilitatea de a descărca aplicații terțe, precum Spotify.