Pe măsură ce se apropie perioada sărbătorilor și goana după cadouri nu se mai oprește, Google vine în ajutorul utilizatorilor ce preferă cumpărăturile online prin lansarea unor noi funcționalități în Gmail. Este vorba de o funcție ce le permite utilizator să își urmărească starea coletul direct din platformă. De asemenea, gigantul tehnologic le oferă utilizator și un filtru special prin care pot găsi cadouri de tipul ”last minute”.
Una dintre aceste funcții este filtrul „Get it by Dec 24”, destinat cumpărătorilor din SUA. Această caracteristică vine în ajutorul celor care fac cumpărături de ultim moment, oferindu-le posibilitatea de a filtra căutările pentru a găsi produse ce pot fi livrate rapid. Funcția este disponibilă atât pentru versiunea mobilă, cât și pentru cea desktop a Gmail, permițând utilizatorilor să identifice cu ușurință articolele disponibile pentru ridicare la magazinele din apropiere sau cele eligibile pentru livrare rapidă.
O altă noutate introdusă de Gmail este îmbunătățirea experienței de urmărire a coletelor. Astfel, actualizările importante privind livrarea vor fi afișate în interiorul emailurilor legate de cumpărături, atât în lista de inbox, cât și în emailurile individuale, pe dispozitive mobile și desktop. În plus, Gmail va prioritiza emailurile care conțin informații despre urmărirea coletelor, asigurându-se că utilizatorii primesc rapid informații despre orice schimbări ale datelor de livrare. Conform companiei, funcția poate fi activată sau dezactivată oricând prin intermediul setărilor din Gmail.
Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor utilizatorilor, Gmail facilitează acum și accesul la politicile de returnare ale comercianților. După sosirea unui colet, platforma le va trimite utilizatorilor un link către ghidul de returnare al comerciantului, atât în emailurile legate de cumpărături pe desktop, cât și pe mobil. În plus, Gmail va evidenția și politicile de returnare în cadrul căutărilor Google, oferind utilizatorilor informații precum „returnări gratuite în 90 de zile” pe listările de produse sau pe linkurile comercianților în timpul procesului de cumpărături.