Google a anunțat că intenționează să lanseze o versiune nouă, upgradată, e rețelei sale “Find My Device” în luna mai a acestui an. Noua rețea va fi mai întâi disponibilă pentru utilizatorii de dispozitive bazate pe Android din Statele Unite ale Americii și Canda, urmând apoi să fie activată la nivel global.
Asemenea soluției “Find My” a celor de la Apple, noul “Find My Device” se va putea folosi de rețeaua de peste un milliard de dispozitive Android aflate acum în lume pentru a găsi telefoane Android sau alte obiecte pierdute. Noua rețea “Find My Device” urmează să funcționeze cu toate dispozitivele care rulează Android versiunea 9 sau mai recentă.
Cu noua versiune de “Find My Device”, utilizatorii își vor putea localiza telefoanele sau tabletele Android, chiar dacă acestea nu sunt conectate la Internet, fie apelându-le, fie localizându-le pe hartă. Versiunea anterioară a acestui serviciu Google impunea ca telefoanele pierdute să beneficieze de o conexiune activă la Internet pentru a putea fi localizate. De asemenea, utilizatorii de modele Pixel 8 sau Pixel 8 Pro își vor putea localiza dispozitivele chiar dacă acestea sunt închise sau au bateria consumată complet.
Nu în ultimul rând, începând din luna mai, utilizatorii de dispozitive Android își vor putea localiza și obiectele de uz zilnic, cum ar fi cheile sau portofelele: Google va integra suport “Find My Device” pentru trackere Bluetooth de la companii precum Chipolo sau Pebblebee. Aceste trackere sunt construite special pentru rețeaua “Find My Device” și sunt compatibile cu alarmele care indică tracking-ul nedorit, atât pe Android, cât și pe iOS. De asemenea, până la sfârșitul anului, vor fi lansate și alte trackere compatibile de la Motorola, Jio sau Eufy.
Noua rețea “Find My Device” se va integra și cu dispozitivele compatibile cu Nest smart home și va putea indica proximitatea unui device față de un dispozitiv Nest.
Nici pasionații de ascultat muzică “în deplasare” nu vor fi uitați: noua rețea “Find My Device” va funcționa în curând și cu căști audio de la companii precum JBL, Sony și altele.
Sursa: Techcrunch.com