În primele șase luni ale anului 2023, românii au efectuat aproape 232 de milioane de plăți către comercianți cu Revolut, în creștere cu 22% față de primul semestru al anului trecut.
Studiul privind cheltuielile românilor în sem. I 2024 arată că distribuția pe categorii de bugete a sumelor cheltuite s-a modificat sensibil față de primele șase luni ale anului anterior.
Ponderea divertismentului în suma totală cheltuită la nivelul întregii baze de clienți a crescut de la 20% la 23%, rămânând principala categorie de buget privind cheltuielile realizate în primele șase luni ale anului.
Shopping-ul s-a menținut pe a doua poziție, cu 17%, iar bugetul pentru alimente și produsele de larg consum și-a păstrat a treia poziție cu 15%. Românii au mai cheltuit cu transportul (9% din suma totală a plăților), pentru servicii de alimentație publică în restaurante, baruri, cafenele, fast-food-uri (9%), servicii turistice (8%), alte tipuri de servicii (7%), utilități (5%). Raportat la baza de clienți din România, cel mai mic buget de cheltuieli a mers către sănătate (inclusiv cosmetice, produse de igienă personală, reprezentând 4%).
27% dintre plăți au fost făcute pentru achiziționarea de produse alimentare în supermarketuri și magazine alimentare (27% și în sem. I 2023), ceea ce înseamnă că una din patru plăți făcute de un client român se înregistrează la magazinul de proximitate.
16% dintre tranzacții au fost înregistrate pentru divertisment (față de 14% în sem I. 2023), 13% în restaurante baruri, cafenele (similar în sem. I 2023), 13% la shopping (față de 12% în sem. I 2023), 11% pentru transport, 9% pentru turism, 4% pentru utilități și 3% pentru sănătate.
O altă tendință rezultată este aceea că românii apelează tot mai mult la cardul Revolut pentru a face plăți prin terminale de plată de tipul auto-service sau stații de plată. Fie că e vorba despre plata facturilor, achiziționarea de viniete sau încărcarea cartelelor telefonice, plățile către terminalele de acest tip sunt în creștere atât ca sumă totală, cât și ca număr de tranzacții.
Comparativ cu perioada de referință din 2023, numărul tranzacțiilor a crescut cu 176%, iar suma totală a plăților efectuate s-a majorat cu 125%.
În primele șase luni ale anului, bugetul cheltuit de un utilizator român, în medie, pe lună, a fost în creștere cu 14%, ajungând la 1.910 RON. În perioada de referință, un utilizator Revolut din România a cheltuit, în medie pe lună, 1.330 RON pentru divertisment, 1.040 RON pentru servicii, 502 RON pentru shopping și tot atât pentru turism, 410 RON pentru produsele cumpărate din supermarket-uri (mărfuri alimentare, produse de uz casnic etc.), 364 RON pentru servicii de alimentație publică (restaurante, cafenele, baruri, catering), 363 RON pentru transport.
Pentru sănătate, igienă personală și cosmetice, bugetul mediu lunar alocat a fost de 302 RON, iar cel mai mic buget a fost alocat pentru utilități (290 RON).