Soluția găsită de Intel pentru a rezolva problemele de stabilitate ale procesoarelor Core din generatiile 13 si 14

02.08.2024
Soluția găsită de Intel pentru a rezolva problemele de stabilitate ale procesoarelor Core din generatiile 13 si 14

Intel a anunțat recent o măsură importantă pentru a sprijini utilizatorii afectați de problemele de instabilitate întâmpinate cu procesoarele sale Core din generațiile 13 și 14. Într-un efort de a compensa problemele cauzate de un voltaj excesiv, compania a decis să extindă perioada lor de garanție cu încă 2 ani.

Detalii despre garanție

În prezent, procesoarele Intel Core beneficiază de o garanție limitată de 3 ani. Cu noua extensie, aceasta va ajunge la 5 ani. Thomas Hannaford, reprezentantul companiei, a declarat recent că „Intel se angajează să ajute toți clienții care au sau au avut probleme de instabilitate cu procesoarele lor desktop din generațiile 13 și 14, asigurându-se că aceștia primesc tot sprijinul necesar în procesul de înlocuire a produselor”.

Problemele identificate și impactul acestora

Neplăcerile cauzate de procesoarele Intel, în special de modelele Intel Core i9-13900K și 14900K, au fost raportate încă din luna februarie a acestui an. Ele s-au agravat în lunile următoare, generând crash-uri frecvente în jocuri și determinând companii precum Epic Games să ofere soluții temporare.

Intel a recunoscut că principalul factor care contribuie la instabilitate este legat de nivelurile ridicate de voltaj și a anunțat că lucrează la un patch de microcod care ar trebui să rezolve problema de bază până la mijlocul lunii august. Cu toate acestea, soluția oferită nu va repara daunele deja provocate. Înlocuirea procesoarelor afectate rămâne cea mai bună opțiune.

Reacția Intel și pașii următori

Compania a fost criticată pentru lipsa de transparență și comunicare în privința acestei probleme. Intel a cerut scuze pentru întârzierea în furnizarea de informații și a recunoscut dificultățile întâmpinate în identificarea unei cauze.

Pentru utilizatorii care au cumpărat procesoare de la integratori de sisteme OEM, Intel recomandă contactarea echipei de suport a producătorului sistemului. Cei care au achiziționat procesoare in pachet ar trebui să contacteze echipa de suport clienți de la Intel pentru asistență suplimentară.

Conform unui comunicat publicat recent de Intel, compania spune că „investighează în continuare opțiuni pentru identificarea ușoară a procesoarelor afectate în sistemele utilizatorilor” și că vor „oferi mai multe detalii despre suportul de garanție extinsă de doi ani pentru procesoarele Core din generațiile 13 și 14”.

Sursa: TheVerge

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Ioana Ioniță
Ioana Ioniță
Ioana a început să scrie de când a descoperit creionul și stiloul. La început poezii pe hârtie, apoi articole pe diverse teme la calculator. Când nu meșterește texte din lumea gagdet-urilor, se plimbă în parc, fotografiază ce o farmecă și mângâie toate pisicile apărute în cale. citește mai mult