Conform IDC (International Data Corporation), livrările de tablete din perioada aprilie – iunie 2024 au totalizat nu mai puțin de 34,4 milioane de unități, o creștere cu 22,1% față de statisticile înregistrate în perioada similară a anului trecut. Numărul total de tablete livrate este comparabil cu statisticile înregistrate în perioada pre-pandemică, IDC considerându-l drept un semn clar că piața tabletelor și-a revenit. Fruntași în acest domeniu rămân cei de la Apple, cu ale lor tablete iPad.
Apple a livrat 12,3 milioane de tablete iPad în T2 2024 (aprilie – iunie) și are o cotă de piață de 35,8%. Creșterea a fost posibilă și grație lansărilor unor noi modele, precum noile iPad Air și iPad Pro de 11” și 13”.
Samsung rămâne pe locul secund, cu 6,9 milioane de tablete livrate în al doilea trimestru din 2024, cu o cotă de piață aflată în creștere: 20,1%. Bătălia pentru următoarele poziții s-a dat, după cum era de așteptat, între brand-urile chinezești, cu Lenovo ocupând a treia treaptă a podiumului (2,5 milioane de tablete livrate și o cotă de piață de 7,3%).
Top 5-ul a fost încheiat de Huawei, cu 2,3 milioane de tablete livrate și o cotă de piață de 6,8%, și Xiaomi, cu 2 milioane de tablete livrate și o cotă de piață de 5,8%. Chiar dacă Xiaomi a ocupat abia locul al cincilea în acest clasament, producătorul chinez a raportat cea mai mare creștere anuală din acest domeniu (de 94,7%!), câștigând mult teren pe câteva piețe europene importante.
Sursa: GSMArena.com