Care sunt diviziile de dezvoltare ale unui joc video?

27.08.2024

Podcastul „Update Go4it” a revenit cu ediția a treia, avându-l ca invitat special pe Eduard Laurențiu Radu, un video game producer cu o experiență de peste 20 de ani în industria gaming din România.

Eduard și-a petrecut 17 ani în renumitul Ubisoft București, primul studio de producție al companiei fondat în afara Franței, și care a avut o contribuție semnificativă la dezvoltarea unor jocuri celebre ca Assassin’s Creed sau Tom Clancy’s Ghost Recon.

Cosmin Aioniță, gazda podcast-ului, a discutat cu invitatul său despre lumea complexă a jocurilor video, acoperind diverse aspecte, inclusiv diviziile esențiale dintr-un studio de dezvoltare.

Un întreg ecosistem de specialiști

Eduard a explicat cum jocuri de succes precum Assassin’s Creed pot implica până la 1500 de oameni care lucrează împreună pentru a oferi gamerilor cele mai captivante experiențe. Fiecare divizie dintr-un studio de jocuri are un rol esențial în crearea acestora.

Programarea de gameplay, engine și render

Printre diviziile fundamentale se numără programarea de gameplay, unde echipa se ocupă de tot ceea ce vedem și controlăm pe ecran: de la mișcările personajului principal până la gadget-urile pe care le folosește.

În strânsă legătură cu aceasta se află programarea de engine, care asigură funcționarea eficientă a jocului la nivel de sistem.

O altă componentă esențială este programarea în render, responsabilă pentru modul în care arată un joc și pentru redarea fluentă a imaginilor.

Netcode și game design

Programatorii online specializați în netcode se ocupă de optimizarea codului care gestionează interacțiunea între jucători în mediul online, asigurând o experiență multiplayer fluidă.

La baza oricărui joc se află game design-ul, coloana vertebrală conceptuală a acestuia. Designerii de jocuri creează regulile, mecanicile și narațiunea care stau la baza experienței de joc.

Artiști 2D și 3D

Echipa de la level design se ocupă de poziționarea elementelor în lumea jocului, creând mediile în care jucătorii își desfășoară aventurile.

Departamentul de artă include artiști 2D care creează texturi și interfețe, dar și artiști 3D care modelează lumea tridimensională pe care o explorăm, incluzând tot ce implică aceasta: animații, sunet, narațiune și localizări, esențiale pentru distribuția globală a jocurilor.

Echipa de testare

În final, o echipă de testare se asigură că produsul final este de cea mai înaltă calitate.

Pentru a afla mai multe detalii fascinante despre culisele dezvoltării jocurilor video, vă invităm să ascultați întreaga discuție din podcastul „Update Go4it”.

Întreaga discuție cu Eduard Laurențiu Radu poate fi ascultată aici

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Ioana Ioniță
Ioana Ioniță
Ioana a început să scrie de când a descoperit creionul și stiloul. La început poezii pe hârtie, apoi articole pe diverse teme la calculator. Când nu meșterește texte din lumea gagdet-urilor, se plimbă în parc, fotografiază ce o farmecă și mângâie toate pisicile apărute în cale. citește mai mult