Utilizatorii aplicației Duolingo au avut recent parte de o surpriză: Duo, bufnița verde, pare să fi căzut pradă unei răceli severe. Să nu ne grăbim să chemăm veterinarul, pentru că această schimbare de aspect face parte dintr-o strategie de marketing. Și nu este prima.
Cei care și-au actualizat recent aplicația Duolingo au observat că pasărea simpatică ce ne ceartă că nu ne-am ținut de lecții pare răcită cobză și are o expresie generală de epuizare.
Această transformare a stârnit o adevărată furtună de reacții în mediul online. Mulți utilizatori au fost dezgustați, alții s-au amuzat și unii au început să caute moduri de a scăpa de noul design.
Majoritatea celor de pe Reddit au început să speculeze asupra motivelor din spatele acestei schimbări, unii dintre ei scriind, în glumă, că Duo ar fi contractat gripa aviară.
Compania a confirmat că schimbarea iconiței a fost realizată pentru a atrage atenția și pentru a stârni conversații. Această tactică nu este nouă pentru companie. În trecut, celebra aplicație de învățare a limbilor străine a trecut prin diverse transformări.
În aprilie anul acesta, Duo avea un aspect trist și obosit. Compania a spus că bufnița era „în mod literal epuizată din a face tot ce poate pentru a le aminti utilizatorilor să își facă lecțiile”.
În octombrie anul trecut, ea arăta ca și cum s-ar fi topit de la prea multă căldură. Un purtător de cuvânt al aplicației a declarat atunci: „Ce vedeți este o nouă iconiță pe care utilizatorii o vor vedea pentru o perioadă limitată de timp” și că „Scopul ei este de a încuraja utilizatorii să deschidă aplicația”.
Conform iNews, există soluții pentru cei care nu vor să vadă o pasăre bolnavă pe ecranul telefonului.
Trebuie, însă, să fie abonați la serviciile premium Super Duolingo sau Duolingo Max. O altă soluție ar fi să înlocuiască noua iconiță cu una din Streak Society.
Acesta este un club exclusivist lansat în 2022 în care utilizatorii sunt admiși după ce ajung la șapte zile consecutive de învățare a unei limbi străine.