Piața dispozitivelor purtabile (wearables, în care se regăsesc ceasurile inteligente și brățările de fitness) nu dă semne de oboseală, nu mai puțin de 43,7 milioane de astfel de device-uri fiind livrate de marile companii în trimestrul al doilea al anului 2024, în perioada aprilie – iunie.
Deloc surprinzător, având în vedere popularitatea companiei în țara-mamă China, Huawei domină segmentul wearables, acaparând o cotă de piață de 20,3%, o creștere de 42% față de perioada similară a anului trecut, cu livrări de 8,9 milioane de dispozitive purtabile în T2 2024.
După cum aminteam mai devreme, China este cea mai prolifică piață pentru Huawei, IDC (International Data Corporation) estimând că nu mai puțin de 6 milioane de dispozitive ale companiei chinezești au fost livrate către piața locală. Cel mai de succes model Huawei din această perioadă pare să fi fost Watch Fit 3, apreciat la nivel mondial. Producătorul chinez și-a crescut cota de piață și în alte regiuni, precum Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu, Africa și America de Sud.
În privința volumului de dispozitive wearables livrate la nivel global în T2 2024, Xiaomi a ocupat locul secund, cu livrări de 5,9 milioane de device-uri și o cotă de piață de 13,5%. Produsele mai accesibile lansate sub brand-ul Redmi, dar și ceasurile smart Watch S3 și Watch 2 s-au bucurat de cel mai mult succes. Iar rezultatele Xiaomi pentru următorul trimestru ar trebui să fie și mai bune, ajutate de lansarea globală a popularei brățări Xiaomi Smart Band 9.
Cei de la Appe sunt nevoiți să se mulțumească cu cea de-a treia treaptă a acestui podium, cu livrări de 5,7 milioane de ceasuri Apple Watch și o cotă de piață de 13,1%. Livrările Apple au fost în scădere cu 12% față de rezultatele din perioada similară a anului trecut, smartwatch-urile Apple Watch întâmpinând o concurență acerbă din partea producătorilor chinezi.
Samsung nu putea lipsi din acest clasament, producătorul sud-coreean livrând 3,3 milioane de dispozitive purtabile în T2 2024, brățara Galaxy Fit 3 fiind cel mai popular astfel de device al companiei, probabil și datorită prețului mai accesibil. Top 5-ul a fost întregit de BBK, producătorul chinez care reunește brand-uri precum Oppo, OnePlus sau Vivo livrând 2,9 milioane de wearables în această perioadă, cu o cotă de piață de 6,6%, cele mai populare produse ale sale fiind ceasurile smart pentru copii, foarte căutate în China.