Mai multe echipe de robotică din cadrul clubului Nerdvana au reprezentat România la Competiția „World Robot Olympiad Open Championship”, desfășurată în Italia, în perioada 25 septembrie – 28 septembrie 2024.
La “World Robot Olympiad” au participat copii cu vârste cuprinse între 6 și 19 ani, pe categorii de vârstă, fiecare având câte o probă cu dificultate din ce în ce mai mare.
Competiția presupune construirea unor roboți autonomi care „citesc” totul din mediul înconjurător, interpretează și iau decizii legate de cum să manipuleze obiectele pe care le întâlnesc în misiunea respectivă.
Echipele participante – sub indrumarea prof. Mihai Alexandru Tuțu – în urma câștigării competiției naționale sunt urmatoarele:
Competiția internațională, s-a desfășurat sub tema „Conectarea lumii” și a adunat 451 de echipe din 80 de țări. Echipa Nerdvana Mensa a obținut Medalia de Aur la categoria RoboMission Senior, iar echipa Nerdvana Taurus a câștigat Medalia de Argint la categoria RoboMission Junior.
În septembrie 2023, elevii au obținut medalia de argint la competiția WRO Friendship Invitation Tournament.
Echipele de la centrul educațional Nerdvana au concurat cu pricepere și inovație în cadrul categoriilor RoboMission Senior, RoboMission Junior, RoboSports și Future Engineers, demonstrând abilitățile lor tehnologice, ingeniozitatea și pasiunea pentru robotică.
Elevii din București și Călărași au fost ghidați cu pricepere de către instructorii lor dedicați, Marcela Priboi, Mihai Tuțu și Justin Onișoru.
Fondatorul „Nerdvana” mărturisește că, dincolo de abilitățile în robotică ale fiecărui copil, atunci când se face selecția pentru lotul de robotică, contează foarte mult și calitățile umane ale copilului, fără de care susține interlocutorul Gândul, ecuația nu ar fi completă.
Așadar, pe lângă cunoștințele, îndemânarea și abilitatea pe care le dobândesc aici, tinerii învață și ce înseamnă munca în echipă, sprijinul, solidaritatea și disciplina, lucruri fără de care nu ajungi la performanța dorită.
Mihai Alexandru Tuțu recunoaște că, atunci când este de muncă, se muncește pe rupte, cu rigurozitate, iar atunci când sunt momente mai distractive și acelea sunt trăite din plin.
„Plecând de la acest concept, am spus că trebuie să învățăm cu toții unii de la alții în orice fel posibil, motiv pentru care noi când compunem lotul de robotică, dăm un test, sigur, ca să vedem aptitudinile lor, după care lucrăm destul de mult, două-trei luni, poate cu copiii să-i învățăm, dar nu doar să-i învățăm, cât și să îi studiem din punct de vedere al calității umane, astfel încât să putem să-i grupăm cât mai eficient.
Îi punem în diverse situații – unele mai plăcute, alte mai neplăcute intenționat – ca să vedem reacțiile lor. Pentru că, în momentul în care participă la o astfel de competiție, ei sunt singuri în acel țarc, adulții nu mai sunt cu ei, frustările vor apărea, presiunea există și atunci ei trebuie să se autogestioneze.
Poate un copil care a trecut sau este încă la pubertate reușește să se înțeleagă cât de cât pe el, dar un copil mic care la școală a fost educat că el trebuie să fie mai bun ca celălalt și atât, o să aibă anumite dificultăți în a lucra cu celălalt. Și de la asta plecăm.
Față de alte cluburi pe care le cunoaștem, desigur că suntem într-o oarecare competiție cu ei, noi punem foarte mult accent pe ideea că un copil trebuie să devină și el la fel ca robotul autonom și în procesul de învățare, dar și în modul de a se comporta cu cei din jurul lui”, spune Mihai Alexandru Tuțu. (mai multe informații AICI)