Matt Mullenweg, co-fondatorul WordPress și CEO Automattic, a declarat recent că nu se teme de o potențială divizare a software-ului WordPress în urma disensiunilor legale cu WP Engine.
Această dispută vine într-un context în care WP Engine, un serviciu de hosting WordPress, este acuzat că ar încerca să profite de marca „WP”, inducând utilizatorii în eroare cu privire la o asociere oficială cu WordPress.
Mullenweg susține că WP Engine nu contribuie suficient la întreținerea software-ului open-source și că este de datoria lor să sprijine platforma din care își extrag beneficiile.
Pentru Automattic, implicarea financiară este esențială. Deși WP Engine neagă aceste acuzații, disputa a ajuns în instanță.
Cu peste 600 de colaboratori activi, dintre care doar 10% sunt angajați Automattic, comunitatea WordPress este una dintre cele mai mari și mai diverse din lumea tehnologiei.
În această perioadă tensionată, WordPress 6.7 a fost descărcat de peste 40 de milioane de ori de la jumătatea lunii septembrie.
Totuși, divizarea comunității devine din ce în ce mai evidentă. Mulți utilizatori și dezvoltatori și-au exprimat îngrijorarea cu privire la noile direcții ale conducerii companiei, iar efectele se resimt deja pe piață: mai mulți bloggeri au ales un alt serviciu de hosting.
Open source înseamnă, în esență, accesibilitate și colaborare, două ingrediente care au ajutat WordPress să ajungă să fie folosit de 40% dintre site-urile web globale.
Dacă această armonie se deteriorează, impactul asupra utilizatorilor și industriei în ansamblu este inevitabil.
În timp ce marii jucători de tehnologie sunt cei care atrag atenția, platformele mai puțin vizibile, precum WordPress, susțin structura internetului modern, iar acțiunile lor au reverberații.
Pe lângă disputele publice din social media și bloguri, conflictul a ajuns în sălile de judecată.
Automattic și-a exercitat drepturile asupra mărcii „WordPress”, susținând că WP Engine se folosește de renumele platformei pentru a atrage clienți. WP Engine, însă, a contraatacat, acuzând compania de defăimare și cerând o soluționare rapidă a cazului.
În această bătălie, WP Engine declară că a înregistrat o creștere de 14% a cererilor de reziliere din partea clienților, ceea ce le afectează atât baza de clienți existentă, cât și atragerea unor noi parteneri.