În mijlocul unui an plin de provocări, Meta ia o decizie importantă pentru utilizatorii săi europeni într-o mișcare menită să calmeze presiunea intensă din partea UE.
Compania-mamă a Facebook și Instagram va oferi utilizatorilor de pe bătrânul continent o nouă opțiune de reclame „mai puțin personalizate.”
Meta va introduce în curând o nouă modalitate de afișare a reclamelor, bazată pe un sistem contextual.
Această schimbare va permite utilizatorilor să vadă reclame bazate exclusiv pe conținutul sesiunii curente de navigare, dar și pe vârsta, genul și locația lor, fără a mai folosi istoricul complet al activității online.
Noile reclame vor ocupa întregul ecran și nu vor putea fi omise preț de câteva secunde.
După o lungă rezistență față de oferirea unei alternative gratuite la publicitatea personalizată, Meta cedează în fața presiunii regulatorilor europeni.
Decizia vine într-un moment în care piața europeană reprezintă 23% din veniturile companiei.
Anterior, Meta oferise doar opțiunea unui abonament fără reclame la prețul de 13 euro lunar pentru dispozitivele mobile.
Compania a recunoscut că această schimbare va avea un impact negativ asupra afacerii sale.
Meta și-a exprimat îngrijorarea că eficiența redusă a publicității digitale va afecta întreaga comunitate de afaceri din Europa, în special întreprinderile mici care depind de targetarea precisă a publicității.
Ca parte a acestei schimbări, Meta reduce și prețul abonamentelor fără reclame la 8 euro pentru dispozitivele mobile, plus 5 euro pentru fiecare cont adițional.
Această ajustare vine ca răspuns la investigațiile UE privind modelul „plătești sau consimți” al companiei, care risca amenzi de până la 10% din veniturile globale anuale.
Chiar și reclamele contextuale pot fi influențate indirect de comportamentul anterior al utilizatorului, deoarece conținutul afișat în aplicațiile Meta este personalizat în funcție de activitatea din sesiunile anterioare.
Compania zice că noile reclame contextuale „îndeplinesc cerințele regulatorilor UE și depășesc ceea ce este cerut de legislația UE”, dar investigația Comisiei Europene rămâne în desfășurare.
O decizie finală a autorităților europene este așteptată până în martie anul viitor. Penalizările pot ajunge la 10% din veniturile anuale globale ale companiei.
În caz de abateri repetate, pot urca la 20%.