Conform unor informații nou apărute, Google ar dezvolta în secret un nou laptop sub brand-ul Pixel.
Este vorba despre un proiect intern cunoscut sub numele de cod Snowy.
Dispozitivul ar fi deja într-o fază avansată de dezvoltare. Cu toate acestea, multe detalii rămân neclare, inclusiv sistemul de operare pe care l-ar putea utiliza.
Compania americană are o istorie bogată în dezvoltarea ChromeOS. Cu toate acestea, se pare că noul dispozitiv ar putea rula o versiune adaptată a sistemului Android.
Ar fi o schimbare de strategie, pentru că Google pare să lucreze la un proiect de unificare a celor două sisteme de operare.
Scopul principal? Dorința de a concura cu rivalii de la Apple și ale lor iPad-uri prin accentul pus pe optimizarea pentru mouse și tastatură.
Ar putea fi o întoarcere la origini pentru Google. Aceștia au experiență în domeniul laptopurilor dacă e să ne amintim de Pixelbook Go și Pixelbook.
Totuși, au trecut cinci ani de la debutul primului și șapte ani de la lansarea celui de-al doilea.
Cu noul model, Google ar ținti să se poziționeze în segmentul premium și să intre în competiție cu Galaxy Chromebook de la Samsung sau MacBook Pro de la Apple.
Google investește foarte mult în tehnologii bazate pe inteligență artificială. Noul laptop ar putea include instrumente avansate bazate pe Gemini, similar cu cele implementate recent de Samsung în propriul Chromebook Plus.
Vorbim despre funcții ca „help me read”, „help me write” și diverse alte instrumente conversaționale.
Primul dispozitiv al companiei cu brandul Pixel a fost Chromebook Pixel lansat în 2013.
Cu un preț de 1.300 de dolari, acesta a impresionat prin specificațiile considerate generoase pentru acea vreme și prin ecranul cu aspect 4:3.
Cu toate că proiectul Snowy este în faza incipientă, Google pare hotărât să revină în forță pe piața laptopurilor.
Compania a format deja o echipă dedicată dezvoltării acestui nou laptop sub brand-ul Pixel, ceea ce sugerează că procesul va accelera în perioada următoare.
Rămâne de văzut dacă dispozitivul va reuși să redefinească standardele industriei sau va rămâne doar un concept ambițios care nu va ajunge niciodată de pe rafturile magazinelor direct în casele utilizatorilor.