Gamingul, lider la cheltuieli. Depășește turismul, modă, teatrele/cinematografele

26.03.2025
Gamingul, lider la cheltuieli. Depășește turismul, modă, teatrele/cinematografele

Plăţile cu carduri Visa pentru jocuri video în Europa au crescut cu 16,7% în 2024 faţă de anul anterior, reprezentând o rată de creștere cu 40% mai mare decât creșterea generală a cheltuielilor cu carduri Visa.

Datele arată că, în ultimul an, cheltuielile pentru jocuri video au crescut cu 60% mai mult decât cele pentru călătorii, cu 75% mai mult decât cele pentru modă și cu 85% mai mult decât pentru teatru și cinematografe.

Această evoluţie poziţionează domeniul jocurilor video ca fiind unul dintre sectoarele cu cea mai rapidă creștere din Europa în ceea ce priveşte plăţile cu cardul.

Potrivit datelor, jucătorii nu doar cheltuiesc mai mult, ci și efectuează mai multe tranzacții decât media utilizatorilor de carduri Visa din Europa. Jucătorii din Spania cheltuie cel mai mult, iar cei din Ungaria au făcut în medie cel mai mare număr de tranzacții.

Jocurile video – unul dintre sectoarele cu cea mai rapidă creștere

Studiul evidențiază influența tot mai mare pe care creatorii de conținut o au asupra achizițiilor legate de jocuri, peste un sfert (28%) dintre jucători afirmând că aceștia joacă un rol important în deciziile lor de cumpărare. Potrivit Visa, mai mult de jumătate dintre  jucători (53%) interacţionează cu influenceri din domeniul jocurilor cel puțin o dată pe săptămână, procentajul fiind considerabil mai ridicat – aproape şapte din zece (70%) – în cazul jucătorilor cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani.

Pe măsură ce cererea de conținut  de gaming crește, crește și oferta. Același studiu arată că trei din zece (30%) gameri fac streaming sau partajează conținut legat de jocuri pe rețelele sociale.

Dintre cei care creează conținut, unul din cinci (21%) se consideră „creator de conținut dedicat jocurilor video”, în timp ce peste jumătate (52%) ar lua în considerare posibilitatea de a deveni un astfel de creator de conţinut în viitor. Visa constată că aproape nouă din zece jucători (91%) consideră că a deveni influencer în lumea jocurilor video este o opțiune de carieră mult mai atractivă acum decât în urmă cu trei ani.

Sondaj online în rândul a 5.565 de consumatori cu vârste cuprinse  între 18-65 de ani care joacă jocuri video cel puțin o dată pe lună. Țări incluse în sondaj: Franța, Germania, Italia, Polonia, Marea Britanie.

Tags:
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Marius Vișan
Marius Vișan
În 2006, Marius Vișan a pășit cu entuziasm în lumea jurnalismului online, începând studiile la Facultatea de Jurnalism a Universității Hyperion. În paralel, a realizat stagii de internship la radio și într-o agenție de PR. A continuat să își aprofundeze cunoștințele cu un masterat în ... citește mai mult