În general, publicitarii privesc televiziunea clasică drept cea mai eficientă variantă de advertising. Totuşi, frica de Internet care o să înghită la un momentat banii de care beneficiază acest "răsfăţat" îi face pe managerii marilor reţele de TV tradiţional din SUA să caute noi surse de cîştig prin intermediul web-ului. Iar experimentele lor legate de transmiterea online a unor show-uri tipice TV-ului abia au început.
În toamna anului trecut, şefii trustului media CBS şi-au asumat un risc neobişnuit. Au hotărât ca un întreg episod din noul serial "Big Bang Theory" să fie transmis pe Internet, înaintea debutului pe TV . Astfel existau şanse ca premiera pe bătrînul TV să prezinte un interes mai scăzut din partea spectatorilor.
Serialul, despre doi fizicieni trăzniţi şi frumoasa lor vecină, a atras 90.000 de vizitatori pe CBS.com şi alte site-uri pe care putea fi urmărit, în decurs de o săptămînă. Lansarea pe TV tradiţională a avut loc imediat după aceea, premiera înregistrînd un număr de spectatori peste aşteptări: 9,5 milioane.
"Gândul nostru a fost ca pur şi simplu să căutăm noi spectatori dintr-un mediu (nr. – Internetul), în general asociat generaţiei tinere şi să-i convingem să se aşeze în fotolii în faţa display-urilor cu plasmă ca să se uite la show-ul nostru TV deodată cu lansarea acestuia" – explică Quincy Smith, preşedintele CBS Interactive, divizia new-media a trustului. "A fost o abordare destul de radicală, iar rezultatul ne-a mulţumit".
În încercarea de a creşte veniturile prin advertising pe online, de a atrage noi fani, păstrîndu-i pe cei loiali, reţelele tradiţionale de televiziune mizează şi totodată riscă mai mult pariind pe livrarea show-urilor pe Internet. Provocarea cea mare pentru managementul trusturilor TV: creşterea numărului celor care le urmăresc programele transmise pe net, dar fără reducerea dramatică a rating-urilor pe posturile de televiziune de tip tradiţional şi evident să scoată cît mai mulţi bani din emisiunile lor livrate pe web. Problema actuală cea mai importantă pentru aceste reţele TV este că deocamdată audienţa de care beneficiază pe net este destul de limitată.
Potrivit companiei de analiză comScore Media Metrix, dintre site-urile posturilor americane de televiziune, ABC.com conducea cu 8,5 milioane de vizitatori unici pe întreaga lună februarie, pe locul doi situându-se NBC.com cu 7,9 milioane. Comparativ cu aceste cifre, un singur episod din serialul CSI produs de CBS a atras nu mai puţin de 20 de milioane de spectatori pe TV, într-o singură noapte.
Există însă semne că banii investiţi în experimentele pe online, se vor întoarce la temerari, înmulţiţi. De altfel, deşi pare ciudat, Rate Card-ul pe web este mai scump decît pe TV!
Actualmente, reţelele de media-enternainment din SUA percep o taxă mai mare pentru mia de spectatori pe online decât pe sistemul clasic de transmisie TV, pentru livrarea show-urilor. Dacă media de 25 USD pe mie spectatori se aplică în cazul din urmă pentru emisiuni difuzate în primetime, analiştii sugerează că rate card-ul pe online oscilează între 35 şi 50 USD pe mie spectatori, cu toate că numărul potenţial al spectatorilor de televiziune tradiţională este cu mult superior, de ordinul milioanelor.