Scenariul cu un chelner disperat sau din contră, indolent, pentru că nu mai poate face faţă comenzilor este unul dintre cele mai răspândite în restaurantele şi terasele deţinute de patroni lacomi (pleonasm?). Aceştia preferă să exploateze la maximum ospătarii (de ce să angajeze personal când poate să profite de pe urma naivităţii unora?), oferindu-le în schimb un salariu mizerabil dar motivându-i cu ipoteticul bacşiş primit de la clienţi. În această situaţie, clientul ori aşteaptă până i se “acreşte” ca să dea comanda, ori este deranjat de comportamentul agitat al chelnerului. În ambele cazuri, va fi nemulţumit. Pe viitor, în localurile respectabile se va introduce “comanda electronică”.
Acest sistem constă din mai multe terminale cu touchscreen amplasate undeva în zona barului sau chiar la fiecare masă. Clienţii vor bifa singuri comanda şi astfel timpul de aşteptare se va reduce semnificativ. În plus, informaţiile oferite de terminal vor fi prezentate într-un mod atractiv şi mult mai detaliat decât cele din clasicul meniu imprimat pe plastic lucios.
În câteva restaurante din Europa, sistemul de comandare electronic a fost deja pus în funcţiune iar rezultatele sunt favorabile. Într-un restaurant din Tel Aviv, veniturile au crescut cu 10 procente de la introducerea comenzilor electronice – aceasta înseamnă că în orice alt local non-evreiesc veniturile vor creşte cu până la 100%.