De ce Ferrari nu construieşte motociclete? Întrebarea are un răspuns destul de simplu şi rapid, însă pasionaţii de motociclete şi vehicule create pentru viteză pot visa mult pe baza acestei idei. Aceeaşi idee a fost luată în serios de designerul industrial Amir Glinik şi de-a lungul a trei ani el a creat un model 3D complex al unui bolid cu două roţi care ar putea purta cu mândrie sigla caluţului cabrat. În mod surprinzător, a avut o mică sursă de inspiraţie din istoria bogată a companiei: o motocicletă roşie din 1953 pe care scrie Ferrari.
Glinik a construit motocicleta de la interior spre exterior, începând cu cadrul şi motorul. Acesta din urmă provine de la un Ferrari Enzo, dar au fost păstraţi doar patru cilidri din motive evidente. Două grile imense pentru captarea aerului se găsesc în spatele roţii din faţă, cu lamele controlate electronic, ele putând acţiona şi ca o frână de aer. Carena motocicletei este dintr-o singură bucată, singurele elemente de construcţie ce ies în relief fiind oglinzile, ghidonul şi pedalele.
Pentru oglinzi şi pedale, designerul s-a inspirat de la bolizii actuali Ferrari. În cazul mânerelor ghidonului, sursa a fost manşa avionului de vânătoare F-16 al aviaţiei americane. Furcile grose sunt făcute să susţină două roţi impunătoare ca şi dimensiuni, iar discurile de frână au devenit inele de-a lungul perimetrului jenţilor.
Pentru a păstra liniile aerodinamice specifice unor embleme ale mărcii, cum ar fi Ferrari 246 GTS Dino, s-a renunţat la parbriz şi la ceasuri. Toate informaţiile de care are nevoie motociclistul sunt incluse pe un ecran sensibil la atingere situat pe rezervor. Ceea ce trebuie subliniat în cazul acestui concept îndrăzneţ este că nu avem de-a face cu o schiţă în creion transformată în machetă 3D. Amir Glinik a construit motocicleta în detaliu, folosind elemente componente realiste, dovedind cunoştinţe avansate de mecanică a vehiculelor. Vă lăsăm să vă desfătaţi cu imagini detaliate ale acestui concept futurist pe pagina dedicată lui.