Senzorii de parcare au devenit comuni, iar cei care-şi permit pot cumpăra maşini dotate cu camere de luat vederi în partea din spate şi în zonele laterale. Fujitsu a vrut să meargă şi mai departe şi să ofere şoferului o perspectivă de ansamblu asupra perimetrului vehiculului. Pentru aceasta, sunt montate patru camere video pe maşină, însă imaginile nu ajung direct pe un ecran de pe bordul şoferului. Ele sunt procesate de un chip grafic creat de Fujitsu Microelectronics.
Folosind platforma OpenGL ES, imaginile preluate de cele patru camere sunt prelucrate şi combinate pentru a oferi şoferului o perspectivă a împrejurimilor, eliminând toate unghiurile moarte. Camerele au un unghi foarte larg şi deformează destul de mult obiectele din raza vizibilă, însă aplicaţia bazată pe librăriile OpenGL ES realizează compensările necesare. Spuneam în titlu că sistemul de la Fujitsu te ajută să conduci maşina ca în jocurile din seria Need for Speed. Una din perspectivele oferite este din spatele vehiculului, de deasupra.
Cantitatea de date ce trebuie procesată este destul de mare, aşa încât imaginea combinată este afişată cu o întârziere de 30 de milisecunde, ceea ce pentru Fujitsu se încadrează tot la categoria „în timp real”. Este evident că nu se recomandă folosirea acestui sistem pentru condus, ci pentru parcări şi manevre în locuri strâmte. Fujitsu va prezenta sistemul luna aceasta la un congres internaţional pe tema transportului inteligent.