UPDATE: Poţi câştiga jocul SIMS 3 participand la concursul pe care il organizează go4it.ro în preajma lansării oficiale a jocului.
După ce în 2008 au apărut primele imagini şi filmuleţe din noul “Life Simulator” de la Electronic Arts – The SIMS 3, acum toţi fanii seriei SIMS aşteaptă cu nerăbdare lansarea jocului pe piaţă, în data de 20 februarie 2009. Până când vom avea instalat SIMS 3 pe PC-uri, să facem o trecere în revistă a noutăţilor.
Ce ne aduce SIMS 3
În primul rând harta va fi continuă, astfel încât vom interacţiona cu toate persoanele şi clădirile din afara casei, iar Sim-ul va putea să se deplaseze către punctele de atracţie (parc, piscină etc.) trecând pe lângă celelalte loturi. Într-o primă fază, jocul va avea un cartier cu 97 de loturi, dar cu ajutorul unui „generator” de cartiere se poate ajunge la o adevărată metropolă. Grid-ul loturilor va fi schimbat astfel încât obiectele să fie aşezate mult mai uşor. Obiectele vor putea fi rotite cu mare uşurinţă şi va exista o nouă opţiune numită „drag wall”, care ne va permite să mutăm un perete cu tot cu tapet şi cu obiectele ataşate pe el. Un alt lucru grozav va fi acela că majoritatea obiectelor vor putea fi recolorate şi înlocuite cu un alt material de fabricaţie.
Sistemul “Want and Fear” din Sims 2 va fi înlocuit de “Wishes and Opportunities” şi de dorinţa “supremă” a unui Sim – "Lifetime Wish". De asemenea, se modifică şi sistemul nevoilor astfel încât din cele opt pe care le avea Sims 2 vor ramâne doar patru: bladder, hunger, energy şi hygiene.
Se vor păstra în continuare cateva trăsături minore din Pachetele Bonus (Expansion Pack) ale Sims 2: etapa de viaţă „young adult”, aspiraţiile, inventarele personale şi telefoanele mobile (din University), maşinile personale şi restaurantele (din Nightlife), pescuitul (din Seasons), bijuteriile şi plaja (din Bon Voyage), spălatul pe dinţi şi plafoanele (din Apartament Life). Sims-urile vor putea în continuare să picteze, dar acum "operele de artă" vor putea fi mai personalizate pentru fiecare Sim in parte. Pe lângă maşini personale, vor exista şi biciclete cu care Sim-urile să se plimbe prin oras, iar femeile gravide vor putea naşte în spitale şi nu acasă ca în precedentele titluri.
Job-urile disponibile vor fi ca şi până acum politics, criminal, military, science, chef şi entertainment, însă în Sims 3 fiecare job se va divide în diferite ramuri. Spre exemplu, dacă două Sim-uri lucrează în acelaşi domeniu, fiecare poate promova în mod diferit şi în momentul în care au atins apogeul, pot primi în continuare măriri de salariu. În plus, Sim-urile vor putea lucra şi part-time sau peste program dacă vor să câştige mai mulţi bani. Fiecare domeniu de lucru are o clădire în oraş. Sim-urile se pot angaja la un job disponibil în respectiva clădire şi chiar dacă în timpul programului de lucru ele sunt ascunse în clădire, jucătorul le poate influenţa comportamentul într-o anumită măsură. Copiii şi adolescenţii vor merge în continuare la şcoală, dar acum îşi pot face temele pe calculator sau cu ajutorul cărţilor din bibliotecă la fel ca în University.
La crearea unui Sim vom avea de ales o mulţime de trăsături unice, bine definite vizual: greutate, musculatură, păr, îmbrăcăminte, ochi, trăsături rasiale etc. Se vor putea adauga chiar şi pistrui. Braţele şi picioarele se vor defini separat în funcţie de greutate şi musculatura, iar tonurile pielii vor fi complexe, în loc de patru nuanţe ca în Sims 2.
Şi trăsăturile de caracter au fost îmbunătăţite. Bebeluşii vor avea două caracteristici morale de bază şi vor acumula până în stadiul de adult cinci trăsături cu care vor rămâne toată viaţa. Trăsăturile sunt moştenite de la părinţi, însă pot fi influenţate şi de modul de viaţă, iar jocul ne va pune la dispoziţie peste 70 de trăsături din care să alegem. Un Sim nu poate fi creat alăturând trăsături contradictorii.
Ce-mi doresc de la SIMS 3
Închei prezentarea cu o părere subiectivă. Ca fan Sims, aş adăuga câteva lucruri care să apară sau să se poată face în The Sims 3: o sală de fitness, mai multe modele de maşini, motociclete, role, skate boards, bărci cu care Sim-urile să se poată plimba pe mare sau pe un lac, mai multe coafuri şi nuanţe de păr, piercing-uri, sâni mari şi şolduri pronunţate pentru femei, relaţii sexuale între adolescenţi (poate pentru unii pare deplasat, dar ştim cu toţii care e realitatea) şi nu în ultimul rând ar fi bine ca un Sims să primească mai mulţi bani la început. Nu-i aşa, toţi am vrea să provenim din familii înstărite.