Era maşinilor cu aburi s-a încheiat la începutul secolului trecut odată cu apariţia lui Ford T. Costurile de producţie mai mici şi construcţia pe bandă rulantă au avantajat maşinile cu ardere internă deşi ele nu erau la acea vreme neapărat mai performante sau mai economice. Mai mult chiar, cu ajutorul unei maşini cu aburi americanul Fred Marriott a atins în 1906 o viteză de 205,5 km/h, un record neegalat până în zilele noastre. Lucrurile însă sunt pe cale să se schimbe deoarece Charles Burnet III, un britanic, vrea să doboare acel record cu ceea ce el numeşte „cel mai rapid cazan din lume”.
Vehiculul de 3 tone are o lungime de 7,62 m şi înauntrul său se găsesc mai mult de 3 km de ţevi. Pentru a încălzi apa din cele 12 boilere la 400 de grade Celsius este ars un amestec de aer şi GPL. Fumul lăsat în urmă de acest „cazan” pe roţi este de fapt abur eliminat de turbina ce poate atinge 13.000 de turaţii pe minut. Conform britanicului maşinăria poate atinge teoretic 273 km/h şi el va încerca să doboare recordul mondial la începutul lunii iunie. Imginile de aici au fost surprinse în timpul celui de-al doilea test al maşinii, când a fost atinsă o viteză de 129 km/h. Pentru oprirea în siguranţă va fi folosită o paraşută. Doborârea recordului de viteză pentru un vehicul cu motor cu aburi va fi încercată în deşertul Mojave din Statele Unite.