Hologramele din filme precum Star Wars sau Star Trek sunt deja depăşite. Femeia bidimensională care vă prezintă ştirile sau vă îndrumă într-un magazin este şi ea de domeniul trecutului. Cercetătorii japonezi de la Universitatea din Tokyo au realizat o hologramă pe care nu o poţi doar privi, ci şi interacţiona cu ea. Demonstraţia din clipul de mai jos este una simplistă care mai degrabă explică principiul de funcţionare şi tehnologiile folosite, însă noi ne putem imagina cât de spectaculoasă va fi o astfel de hologramă pusă sub o formă mai complexă.
Cine îşi va permite să-şi promoveze produsele sau imaginea companiei cu o astfel de tehnologie nu va trece neobservat. Cum ar fi să te opreşti în dreptul unui gadget prezentat holografic şi să îl poţi manevra la fel ca pe unul real? Să-l întorci pe toate părţile şi să-l studiezi. Îmi veţi spune că nu are sens, de ce ţi-ai dori o hologramă în locul adevăratului produs? Pentru că este ceva inedit, iar ineditul are întotdeauna un impact mult mai puternic decât banalul.