Chiar dacă mult timp a fost luat peste peste picior că nu ştie să facă bani deşi este unul dintre cele mai vizitate site-uri, YouTube ne arată că a descoperit modelul de business care să împace şi capra şi varză (a se citi utilizatorul şi deţinătorul drepturilor de autor). În altă ordine de idei, YouTube va difuza filme dintre cele mai bune şi cele mai noi atât contra cost, cât şi gratis.
YouTube se află în tratative avansate cu producători importanţi precum Lion’s Gate, Sony sau Warner Bros pentru difuzarea filmelor pentru care aceştia deţin drepturile de proprietate. Se zvoneşte că filmele vor putea fi vizionate fie gratis dar cu reclame, fie contra cost şi fără reclame. Taxa pentru un o vizionare contra cost ar urma să fie de 3.99 $.
Mai mult ca sigur că majoritatea covârşitoare a utilizatorilor ar alege varianta gratuită. YouTube va avea de câştigat oricum, fie prin încasările directe, fie prin reclame. În acest fel Google le arată practic producătorilor (nu doar de filme ci de orice conţinut protejat) cum trebuie făcută o afacere în epoca Internetului. Fără procese, fără condamnări şi fără tactici de gherilă.