Organizaţiile
anti-piraterie nu se obosesc să dea naştere unor
soluţii de mediere a conflictelor dintre useri şi
producători, iar sancţiunile şi limitările introduse
sunt departe de a speria crackerii şi deţinătorii site-urilor de
torente. Nici producătorii nu au idei mai strălucite. Într-un
interviu acordat publicaţiei online Kotaku, CEO-ul EA
Games (John Riccitiello) a dat de înţeles că vede
în piaţa neagră a jocurilor o piaţă profitabilă, dacă ştii
cum să îi momeşti pe utilizatori.
Concret, Riccitiello vrea să lase în voia sorţii primele
versiuni, dar mai târziu să lanseze conţinut
extra, disponibil exclusiv online, care
să fie descărcat contra cost. Conform
statisticilor, pachetele extra (addon-uri, episoade şi noi elemente
etc.) se bucură de un mare succes. Nu văd însă ce îi împiedică pe
crackeri să spargă aceste pachete, iar pe „piraţi” să le încarce pe
serverele de torente. Singurul lucru care dă o notă de
autenticitate unui produs rămâne cheia de
înregistrare, fără de care în cele mai multe cazuri nu
poţi intra în modul multiplayer. Probabil că şeful de la Electronic
Arts s-a referit la console, nu la PC-uri.