Când doi se bat, al treilea câştigă, spune un proverb pe cât de
vechi pe atât de adevărat. Al treilea în acest caz este
utilizatorul, cel care va avea numai de câştigat de pe urma
concurenţei acerbe dintre cei doi mari furnizori de servicii TV şi
date, RCS&RDS şi UPC.
Criza are şi aspecte pozitive. Marii furnizori de televiziune şi
Internet, cei care până nu demult ne tratau cu servicii de suport
aproape inexistente şi preţuri majorate la orice oră şi fără vreun
motiv anume, se bat acum pe clienţi de parcă s-ar apropia sfârşitul
lumii.
RCS&RDS sunt cei care au declanşat atacul la
baionetă. Aceştia au o ofertă specială care vizează exact
clienţii UPC, ofertă prin care aceştia sunt încurajaţi să nu îşi
prelungească contractul actual şi să treacă cât mai repede la
RCS&RDS.
Cum sună oferta
Clienţii actuali ai UPC pot profita de oferta actuală venită din
partea RCS&RDS pentru a beneficia gratuit timp de 10 luni de
serviciile acestora din urmă.
Pur şi simplu, clientul UPC se duce cu contractual actual la cel
mai apropiat sediu RCS&RDS. Va primi din partea acestora
68 de posturi TV şi telefonie fixă gratuite pe perioadă
contractului cu UPC, plus încă trei luni.
Cui se adreseză oferta
Nu este o ofertă la nivel naţional, dar este disponibilă
în zeci de oraşe. Printre acestea se numără şi
capitala.
De asemenea, oferta este valabilă doar abonaţilor UPC cărora
le expiră contractul cel târziu la 31 decembrie
2010. Nu ar fi însă nicio surpriză dacă această strategie
se va prelungi şi anul viitor.
Se pare că oferta nu a fost dictată oficial de la centru, ci mai
mult sugerată anumitor centre locale. Deşi există fluturaşi şi
agenţi de vânzări care o promovează, oficialii RCS&RDS susţin
că nu au o asemenea ofertă, dar nu neagă că ea nu există în plan
local.
Ce face concurenţa
Cei de la UPC încă nu s-au decis dacă vor ataca pe cale legală
practica RCS&RDS. Până atunci însă, tarifele UPC au
ajuns, în unele zone, la un minim istoric de 15 RON (fără
TVA).
Pe de altă parte, nici al treilea mare furnizor de televiziune,
Romtelecom, nu va sta cu mâinile în sân. Target-ul care le-a fost
impus de Deutsche Telekom este de a ajunge numărul unu în trei ani.
Nu îşi vor atinge target-ul fără oferte agresive, precum cea de la
RCS&RDS.
La ora actuală clasamentul arată aşa:
Din tot acest război, noi, utilizatorii, nu avem decât de
câştigat. Deocamdată, concurenţa dintre cele trei companii se duce
mai mult la nivel de tarife. Încă aşteptăm că vedem că şi calitatea
serviciilor creşte, datorită concurenţei acerbe. Ceea ce întârzie
să se întâmple la noi în ţară.
Războiul RCS&RDS – UPC – Romtelecom va fi şi mai dur în anii
ce urmează. Pe măsură ce tot mai multe posturi TV vor emite
gratuit în format digital, va scădea şi nevoia de a te
abona la un furnizor de televiziune. Aceasta este una dintre cele
mai mari temeri a furnizorilor.