Am fost, ca în fiecare an, la cea ce vrea să fie cea mai mare expoziţie IT din România. Reuşeşte ce-i drept, căci nu are concurenţă. Ca şi colegii mei, Andrei şi Ionuţ, şi eu am fost dezamagit. În primul rând de gradul de participare al companiilor, în număr din ce in ce mai mic de la un an la altul. Dacă se continuă tendinţa şi nu se începe promovarea intensă a expoziţiei, măcar în Bucureşti, în câţiva ani cred că nu se va mai organiza.
Mi-au plăcut în schimb multe standuri bine organizate, toate din sfera Comunicaţii / Multimedia. Enumăr aici: Sony, LG, Panasonic, Vodafone, Orange şi evident Romtelecom, preferatul nostru. Ceea ce atrăgea în urmă cu câţiva ani: hardware, overclocking, lumini etc., acum nu mai este de actualitate. Ca şi la nivel mondial, utilizatorul final caută utilitatea în produs, ce servicii oferă, şi nu ce se află în spatele carcasei. Aş zice că este o tendinţă naturală după ce utilizatorul se obişnuieşte, se satură, sau nu îl mai interesează hardware-ul pur.
Rezultatele sunt evidente şi confirmă ce am spus mai sus. Companiile ale căror produse sunt căutate îşi permit să investească în standuri, celelalte nu prea. Ultra Pro, de exemplu, sa prezentat pentru al treilea an la rând cu acelaşi stand. Totuşi este de remarcat că a rezistat, căci concurenţii direcţi nu prea: Depozitul de Calculatoare, Caro, Flamingo, Best Computers / Diverta; toate lipsesc de la CERF 2007.
LG e la modă
O gamă selectă de telefoane mobile „fashion” se regăseşte la standul LG şi este reprezentată de trei modele, unul mai deosebit decât altul. LG Prada, din punctul meu de vedere este una dintre puţinele surprize plăcute de la CERF. Nici modelul Shine nu lipseşte, sau varianta îmbunătăţită a „ciocolatei”: Chocolate Platinum.